Senaste nytt

Ny sensationell flyglinje, SAS öppnar oljelinje Stavanger-Houston

J-ans vad offensivt, bra jobbat SAS!
Det var väl tur att ni publicerade den här idag och inte i morgon, då hade jag nog garanterat trott att det var något lurt ;)

Kul med en ny linje, men med de där stolarna 2014 känns det inte riktigt som om man tänkt till. Dagflighten från Stavanger kan kanske vara ok men nattflighten tillbaka känns ju mindre kul.

Om nu SAS ska byta stolar i sina plan borde väl detta vara ett ypperligt tillfälle att lansera den nya stolen samtidigt som SAS visar att man ligger i framkant. Känns ganska långt upp till BA001 som är en fantastisk produkt.

Mitt första intryck var: vem på bc.se-redaktionen råkade klicka på "publicera"-knappen en dag för tidigt på denna uppenbara skojartikel :) Men efter vidare läsning och alla bilder känns det i allra högsta grad som verklighet. Kul satsning SAS! Hoppas det bär sig.

Kul med en ny linje, men med de där stolarna 2014 känns det inte riktigt som om man tänkt till. Dagflighten från Stavanger kan kanske vara ok men nattflighten tillbaka känns ju mindre kul.

Om nu SAS ska byta stolar i sina plan borde väl detta vara ett ypperligt tillfälle att lansera den nya stolen samtidigt som SAS visar att man ligger i framkant. Känns ganska långt upp till BA001 som är en fantastisk produkt.

Jag tror att de flesta (inte här på BC) föredrar direktflyg med sämre produkt än bättre produkt med två byte (om man ska flyga med BA001 från Stvanger till Houston krävs det två byte).

Jag tror att de flesta (inte här på BC) föredrar direktflyg med sämre produkt än bättre produkt med två byte (om man ska flyga med BA001 från Stvanger till Houston krävs det två byte).

Nu sa jag inte att BA001 var ett alternativ till denna flight utan jag syftade enbart på utformningen av produkten.
Givetvis är många säkert glada över en direktflight och värdesätter detta mer än något annat. Tycker det är jättekul att SAS startar denna rutt men de borde gått all-in med de nya sätena också för att skapa en riktigt bra C produkt.

Har SAS förresten sagt vad biljetterna förväntas kosta?

Har SAS förresten sagt vad biljetterna förväntas kosta?

Nuvarande priser i ExpertFlyer SVG-IAH exklusive skatter och avgifter
Z1NOBIZ SK Z Round-Trip 21800(SEK) B
ZNOBIZ SK Z Round-Trip 23161(SEK) B
CNOOW SK C One-Way 26984(SEK) B
D1NOBIZ SK D Round-Trip 27442(SEK) B
DNOBIZ SK D Round-Trip 30467(SEK) B
C1NOBIZ SK C Round-Trip 39043(SEK) B
CNOBIZ SK C Round-Trip 45397(SEK) B

Min amatörbedömning är att en majoritet kommer flyga på avtalspriser.

Bokning öppnas under senare delen av april

Toppen