Senaste nytt

Ny sensationell flyglinje, SAS öppnar oljelinje Stavanger-Houston

Några av dessa frågor har jag redan ställt. Som vanligt är det en hel del detaljer som inte är klara än, det är trots allt fem månader till lansering.

gäller "wet lease" båda cockpit och kabin? Om inte, har PrivatAir "lovat" skandinavisktalande personal?
Det är Privatair-personal både i kabin och cockpit men verkar som det kommer finnas åtminstone någon skandinavisktalande i besättningen. Vi får nog mer info när det närmar sig.

Har kunderna/näringslivet ställt ut några volymgarantier? Hur stor andel blir avtalskunder tror SAS?
Inga avtal klara än eftersom det varit stor sekretess kring linjen fram till idag kl 12. Men SAS har en väldigt god dialog med näringslivet och ser inte detta som något problem.

Kommer United ha code share?
Inte heller detta klart pga sekretessen men högst troligt att det kommer när jag ställde frågan.

En vän till mig flög Privatair mellan Houston och Amsterdam för ett par år sedan. Tydligen var stolarna de sämsta Business stolar han har testat. I synnerhet då de inte går att ställa in som vanliga stolar, utan man kan enbart välja mellan tre fasta positioner (upprätt, lounge och sovläge). Man tycker ju att SAS borde göra som Lufthansa och stoppa in sina egna stolar i Privatair planen.

Toppen