Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

I juli löper mitt Silver ut hos BA och det är dags att förnya det med en TP-run. I dagsläget har jag 0 TP så jag behöver minst 700.

Vilka TP-runs finns det som ni kungar och drottningar utav planering skulle rekommendera? :cool:

Är villig att lägga max 20 TSEK på upplevelsen och utgår från ARN.

Vad sägs om exempelvis den här? 920 TP på ett bräde.
http://www.businessclass.se/forum/d...american-airlines-9-500-sek-inkl-skatter.html

9500 SEK, så då har du 10500 SEK kvar att köpa anslutningsflyg för :)

I juli löper mitt Silver ut hos BA och det är dags att förnya det med en TP-run. I dagsläget har jag 0 TP så jag behöver minst 700.

Vilka TP-runs finns det som ni kungar och drottningar utav planering skulle rekommendera? :cool:

Jag skulle rekommendera ARN/GOT-London - JFK (med BA001) och sedan AA till Las Vegas bokat med AA flightnummer, retur på samma sätt. Ger 920 TP och kan fås för under 20.000
ARN-Las.PNG

T ex denna deal fast till San Francisco (från ca 16.800 SEK inkl. skatter)
http://www.businessclass.se/forum/d...-angeles-t-r-oneworld-jv-19-400-sek-inkl.html

Dealen gäller för avresa mellan JUL-01 och AUG-31.

San Francisco, via London och New York men för silver räcker väl 600 TP eller 400 om du har haft det ett par år. Flygarn

Tack! Kör dom A380 till SFO?

Vad sägs om exempelvis den här? 920 TP på ett bräde.
http://www.businessclass.se/forum/d...american-airlines-9-500-sek-inkl-skatter.html

9500 SEK, så då har du 10500 SEK kvar att köpa anslutningsflyg för :)
Skulle behöva vara borta ett tag för att genomföra denna. Med fru och baby hemma så får den vänta... :)

Jag skulle rekommendera ARN/GOT-London - JFK (med BA001) och sedan AA till Las Vegas bokat med AA flightnummer, retur på samma sätt. Ger 920 TP och kan fås för under 20.000

Ser lovande ut. Får räkna på LAS Vs. SFO när det gäller pris, tid och TP.

T ex denna deal fast till San Francisco (från ca 16.800 SEK inkl. skatter)
http://www.businessclass.se/forum/d...-angeles-t-r-oneworld-jv-19-400-sek-inkl.html

Dealen gäller för avresa mellan JUL-01 och AUG-31.

Tack för alla snabba svar. Finns det något från BRU eller annan stad i Europa kvar som vi hade deals på i höstas?

Kapar tråden en liten snabbis här för att försöka få klart för mig vad som verkligen gäller med AA och US då jag fått lite olika besked... Om jag bokar resan på AA.com - i mitt fall en liten nätt tur DEN-YYZ - så får jag förslag på DEN-CLT-YYZ / DEN-PHL-YYZ som opereras av US Airways med AA-flightnummer. Får jag TP på den flygningen eller måste jag hålla mig till flighter som opereras av AA?

Kapar tråden en liten snabbis här för att försöka få klart för mig vad som verkligen gäller med AA och US då jag fått lite olika besked... Om jag bokar resan på AA.com - i mitt fall en liten nätt tur DEN-YYZ - så får jag förslag på DEN-CLT-YYZ / DEN-PHL-YYZ som opereras av US Airways med AA-flightnummer. Får jag TP på den flygningen eller måste jag hålla mig till flighter som opereras av AA?

Du bör kunna tjäna Tier Points om flygning med US flight sker efter 2014-03-30.

Flygningen sker i mitten av maj, men jag tog det säkra före det osäkra (med tanke på ditt "bör") och bokade med AA-metall hela vägen via DFW istället.

För dom riktigt modiga finns denna pärla:
TIP-LHR-HKG/BKK-SYD-HKG/BKK-LHR-TIP för 34,000SEK i First. :cool:
Den ger 80+210+210+210+210+210+80 Tier Points. Tripoli - London i Club Europe, LHR-HKG-SYD i BA F :D
Man får även en helt enorm drös med Avios på kontot.

Någon som följer med? Ska bara försöka övertyga familj och vänner att det är en bra ide att flyga till Lybien (bara stanna på flygplatsen!)....

Dr. Miles, vad tror du om denna i deals? BA AFFAFR

Toppen