Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

Nu tycker jag du sågar Businessloungen alldeles för hårt. Kan på direkten tänka ut minst 5 LH C-lounger som är sämre. Inklusive ALLA United Clubs.....

Matmässigt håller den samma standard som SAS Gold m.a.o acceptabelt. Men på dryckesfronten hade jag gärna sett att de gjordes lite förbättringar.

Med tanke på att SAS Plus loungen inte lever upp till standarden ens hos de sämsta Business Class lounger så skulle jag ha lite svårt att motivera detta.
Då har du en del kvar att testa. Jag kan på rak arm räkna upp åtskilliga lounger som är bra mycket sämre på det mesta än SAS businesslounger.
Jag håller med Jacob. SAS lounger (både SAS Gold Lounge och SAS Lounge) är åtminstone medelnivå. Inte bland de sämsta i gruppen.

I pendlarmöte igår pratades om olika alternativ som extra förmåner framöver till EBD. Personligen gav jag ett förslag att T4 Lounge i ARN skulle vara tillgänglig bara för oss Diamonds men tror inte att SAS nappar på denna idé.

Jag håller med Jacob. SAS lounger (både SAS Gold Lounge och SAS Lounge) är åtminstone medelnivå. Inte bland de sämsta i gruppen.
Av de 295 lounger jag testat så här långt skulle jag också placera SAS businesslounger (i alla fall de i Skandinavien) någonstans i mitten. De är inte bäst på något sätt men de har det mesta man behöver. Något matigt att äta, bra med tidningar, OK stolar, gratis WIFI. Alkoholutbudet (avsaknaden av sprit) är i alla fall inte intressant när jag reser i tjänsten.

I pendlarmöte igår pratades om olika alternativ som extra förmåner framöver till EBD. Personligen gav jag ett förslag att T4 Lounge i ARN skulle vara tillgänglig bara för oss Diamonds men tror inte att SAS nappar på denna idé.
Ingen dum ide' faktiskt. Den är ju löjligt överbefolkad och det blir bara värre och värre. Den loungen behöver en omstart med striktare inträdeskrav.

Däremot tror jag inte alls på att göra Diamond-lounges på utrikesterminalerna.

Ingen dum ide' faktiskt. Den är ju löjligt överbefolkad och det blir bara värre och värre. Den loungen behöver en omstart med striktare inträdeskrav.

SAS kommer att byta ut alla "tjocka" fåtöljer till nya lite mindre och lättare för att få mer platser i lounge. Detta kommer att ske under april om jag kommer ihåg rätt från igår. :) Utmaningen med Loungen är att det finns inte utrymme i T4 som Swedavia skulle kunna hyra ut så det finns inte så mycket vad SAS kan göra.

Enda egentliga felet(förutom Ikea stuket men det är ju en smaksak) är väl att guldloungen har varit för överbefolkad de gånger jag haft möjligheten att prova den, kanske man skulle ha en lounge för EBD, Business(SAS Long haul) och kanske EBG med plus biljett i en lounge och EBG och plusbiljetter i den andra.

SAS kommer att byta ut alla "tjocka" fåtöljer till nya lite mindre och lättare för att få mer platser i lounge. Detta kommer att ske under april om jag kommer ihåg rätt från igår. :) Utmaningen med Loungen är att det finns inte utrymme i T4 som Swedavia skulle kunna hyra ut så det finns inte så mycket vad SAS kan göra.

Det var ju bara någon månad sedan dom senast renoverade loungen. Den liknar allt oftare en ståplatsläktare.....

Hur man tänkte när man gick från enbart EBG till alla *G samt PLUS utan att öka ytan övergår mitt förstånd. Dock så är det fortfarande såpass få som hittat dit att det inte är för sent att ändra sig.

Toppen