Senaste nytt

SAS leasar ytterligare en Airbus A340

...Åter till ämnet så är SAS i desperat behov av en ny inredning i LH planen. Åker två ggr i månaden och blir lika deprimerad varje gång. Får hoppas LAN kärran inte är vad vi har att förvänta oss i PLUS. Business ser ju lovande ut men i övrigt har det vart väldigt tyst om den nya inredningen.

Har för mig att de nya C-stolarna levereras av Sogerma (modell Stolsys). Om de väljer samma leverantör för Y-stolarna (känns hyfsat logiskt) ligger väl Celeste nära till hands.

Har aldrig suttit i sådan stol, men jag gillar i varje fall att sittdynan tiltas upp i framkant när stolen fälls. Så slipper man glida ur stolen...

35253_1_FR_300_x.jpg

Tittar man på seatmap i Expertflyer för dessa flyningar så ser C-kabinen allt annat än blockad ut. Det kommer bli mycket omflyttningar om SAS bestämmer sig för att ha den sektionen tom...

...mens enkelte ting faktisk er sanne. Dessverre! :) Jeg hadde sett for meg masse flygnerder på C-class på disse flyvningene, og at jeg selv også skulle ta turen, men de blir nok blokkert.

Så spør sikkert mange: HVORFOR? Det er pga naturlige årsaker som jeg velger å ikke skrive offentlig fordi jeg ikke vet om jeg har lov å dele slik info. Det er forsåvidt ikke så relevant heller, de som evt reiser i economy eller economy + vil nok skjønne hvorfor :p Det er iallefall ikke noe ondsinnet plan for å hindre folk å ha det moro på tur, det er til og med ikke en ondsinnet plan om å spare penger. He he.

Jag ställer mig lite frågande till varför man isåfall, 10 dagar innan turen, inte blockerat C-kabinen. Det säljs fortfarande stolar där framme.

Om man blockerar kabinen sent, skulle jag nästa vilja påstå att SAS kan hävda nedgradering enl EU261/2004.

Toppen