Senaste nytt

Awardtravelr lägger ner verksamheten

Swisser

Medlem
Tråkig utveckling.
Det vore ju trevligt om det dök upp något nytt bra alternativ som fcx skrev.

Är det värt / riskfritt att satsa på ett medlemskap (contribution) för att köra med KVS eller är det bättra att hålla fingrarna ifrån, eftersom de kanske är nästa problembarn?
 

fcx

Medlem
Är det värt / riskfritt att satsa på ett medlemskap (contribution) för att köra med KVS eller är det bättra att hålla fingrarna ifrån, eftersom de kanske är nästa problembarn?

KVS är ju nästan enda möjligheten idag. Har för mig att kortaste medlemskapstiden är två månader, så det är ju ingen jättestor investering om det skulle sluta funka.
 
Det borde ju vara enkelt för ett litet alliansbolag med taskig ekonomi att sälja åtkomst till hela alliansens databas för en billig penning till en tredjepartsleverantör, som då kan bygga upp en tredjepartstjänst för att söka i materialet (antingen reklamfinansierad eller genom medlemskap, eller bägge).

Jag skulle gärna driva den tjänsten men har inte riktigt hittat en "väg in i systemen" ännu. Om det finns någon här med insyn i Starnet och tillgänglighet etc så får ni gärna kontakta mig :)
 

rob74

Medlem
Trist!
Var inne på Awardtravelr senast i går och började ana oråd då sökningen helt stannade av, eller knappt kom igång.
 

rob74

Medlem
Med SAS 2-4-1 är det nästan enklare att söka på SAS egna sida. Har nyligen dykt upp en del till USA i höst...

Jag kollade också SAS-resor igår. Men när SAS eländiga sökfunktion kommer upp med exemplet nedan hela tiden så blir man ju trött... Först står det att det finns biljetter för 50k poäng - ja, vad kul! När man sedan klickar så finns det nada, vilket gällde för alla de tre dagarna...

EB_EWR.JPG
 

Filip

Medlem
AwardTravelr tackar för sig.

Trist nog annoncerar AwardTravelr idag att de lägger ned sin tjänst: :mad:

Capture.JPG
 
Toppen