Senaste nytt

MH370 från Malaysia Airlines med 239 passagerare saknas

Det var 9M-MRO som försvann inatt.
Planet på Arlanda som du hänvisar till var 9M-MRI.

Alltså inte samma plan.

Ah, sista bokstaven som inte stämde överens.. Tänkte mer att de var samma flygplanstyp och att piloterna inte märkt något utan att det var personer på marken som larmade om felet... Men självklart är de tragiskt om dem nu har crashat.
 

SvartMjolk

Medlem
Inser nu plötsligt..
Jag har en plåt bokad PVG-SZX-HKG-SIN-SGN-KUL-PVG och den sista sträckan med MAS. Visst är det så att man tänker en extra gång då man har en bokning med samma flygbolag som kraschar, framför allt inom samma område man själv är.

I somras satt jag på flygplatsen på Jeju (Sydkorea) när alla TV-apparater visade bilder och videofilmer från kraschen i San Francisco. Det var lite konstig stämning på flygplatsen då kan jag säga.
 
A

Aurora

Guest
Leser på pprune at en italiener og en østerriker ikke var ombord på flyet allikevel. Disse hadde fått passene sine stjålet i Thailand. ID-tyveri med andre ord. Hva to stk med falsk ID gjorde ombord i flyet er vel dermed spørsmålet, om dette er korrekt. Terrorisme?
 

MarcusC

Medlem
Tragiskt och helt klart ovanligt med denna typ av händelse. Jag tror inte tidigare olyckor/incidenter med detta flygplan borde göra risken större , snarare isåfall bristande underhåll. Spekulationerna går ju åt många håll..dock verkar vädret ha varit bra så det borde inte kunna va en "AF447" historia?!
 
Leser på pprune at en italiener og en østerriker ikke var ombord på flyet allikevel. Disse hadde fått passene sine stjålet i Thailand. ID-tyveri med andre ord. Hva to stk med falsk ID gjorde ombord i flyet er vel dermed spørsmålet, om dette er korrekt. Terrorisme?

Då borde någon ha tagit på sig attentatet nu. Ingen idé att göra en sån här grej om det inte finns en plan för att det ska leda till nåt,
 
Toppen