Senaste nytt

Fredagstråden™

Precis checkat in på Courtyard i kungliga huvudstaden. Blev erbjuden deras stora hörnrum som uppgradering men då wifi är kasst i de rummen (att de inte fixar det är för mig en gåta) blev det istället ett av det lite mindre slaget. Drinkbiljett i baren och gratis frukost blev det som vanligt. En exceptionellt trevlig incheckning av en polsk kvinna som var en riktig Marriottambassadör.

Fredagen kom och gick, liksom resten av veckan. Jag har varit hemma, äntligen fått tag på min handledare till mitt exjobb, och bokat ett möte i Malmö. tyvärr blev det SJ som ska ta mig dit då finanserna knakar lite nu efter flytten.

Ska ringa SAS imorgon och göra mig av med 375 euro (plus lite slantar) i resecheckar på en resa till NYC i sommar, känns bra, att lufta mitt nyinskaffade A3*G lite.

Själv håller jag på och samlar mig på Doubletree LHR T5 för att ta mig in till LCY och testa BA001. Har spenderat rätt mycket tid på att försöka förstå hur man smidigast tar sig från LHR till LCY och det jag kommer fram till är att Uber nog är det enda realistiska alternativet. Jag är för lat för att hålla på med HEX, tunnelbana och DLR. Dessutom verkar prisskillnaden bli ca £15 vilket knappast motiverar strulet med en massa byten.

Fast för LHR->LCY så skulle jag nog inte alls fundera på att använda HEX, utan bara köra tube+DLR. Beroende på hur du betalar och när du åker så kostar det mellan £5.70 (betala kontant) och £3 (betala med Oyster Pay-as-you-go om man åker "off peak"). Detta tar bara 10 minuter längre än att använda HEX, och innebär färre byten (och givetvis mycket billigare).

(Givetvis är ju Uber mycket bekvämare, men antar att om man skippar HEX så blir nog prisskillnaden större - om man sen anser det vara värt det extra strulet och mindre bekvämligheten är ju upp till var och en att avgöra.)

Lyckades jobba snabbt ombord och därigenom undvika en långdragen båtturne på Östersjön. Sitter på hotellrummet i en grå Litauisk stad istället och försöker få biljett till första flyget härifrån. Under tiden ska jag passa på att utnyttja drinkbiljetten i baren som jag fick vid incheckningen för att fira!

Sitter i SAS loungen på HEL. SK725 är inställd och har blivit ombokad till SK721. Inte riktigt så jag tänkte spendera fredagskvällen, men men... bara en timme till flyget förhoppningsvis går

Toppen