Senaste nytt

Premium Seating på United Airlines

Nackdelen med det är väl att jag inte kan samla poäng/miles i mitt vanliga Star Alliance-program om jag ska ange mitt nya UA-konto med hög status (men utan miles) för att hamna på listan över folk som ska uppgraderas.

Jo, jag är medveten om FQTV/FQTS, och ja, det borde vara teoretiskt möjligt att byta program i gaten efter uppgraderingen, men båda lösningarna känns ju lite svajiga. Risken är ganska stor att det efter resan har hamnat ett antal hundra miles på UA-kontot som jag hade velat haft som baspoäng på EB-kontot.

Ja, jag håller med. I ditt fall låter det bäst att hålla sig till EB, och värdera uppgradering därefter.

Hej,

Det er en meget gammel tråd, den her, men jeg trækker den lige frem alligevel...

Jeg tænker på at booke en tur CPH-FLL/MIA her i foråret, og vil sandsynligvis flyve med SAS til EWR/IAD/ORD, og derfra videre med United. SAS flyvningerne bliver i SAS Plus, men jeg funderer på om det er muligt, også at booke Economy Premium hos UA?

På booking-siden på SAS' hjemmeside står at billetten bookes i klasse E hos UA, men jeg kan forstå at der ikke nødvendigvis er overensstemmelse mellem den booking-klasse som SAS opgiver, og den klasse man faktisk får billet til hos UA.

Nogen med erfaringer og tips omkring dette?

Hej,

Det er en meget gammel tråd, den her, men jeg trækker den lige frem alligevel...

Jeg tænker på at booke en tur CPH-FLL/MIA her i foråret, og vil sandsynligvis flyve med SAS til EWR/IAD/ORD, og derfra videre med United. SAS flyvningerne bliver i SAS Plus, men jeg funderer på om det er muligt, også at booke Economy Premium hos UA?

På booking-siden på SAS' hjemmeside står at billetten bookes i klasse E hos UA, men jeg kan forstå at der ikke nødvendigvis er overensstemmelse mellem den booking-klasse som SAS opgiver, og den klasse man faktisk får billet til hos UA.

Nogen med erfaringer og tips omkring dette?
Har själv åkt vidare många gånger med UA efter att åkt till EWR/IAD/ORD med SAS i economy extra/plus bokat via SAS till slutdestination i US, ser ut på biljetten från SAS att det ska vara economy extra/plus även med UA men icke, har fått köpa platser separat i UA's premium economy.

Har själv åkt vidare många gånger med UA efter att åkt till EWR/IAD/ORD med SAS i economy extra/plus bokat via SAS till slutdestination i US, ser ut på biljetten från SAS att det ska vara economy extra/plus även med UA men icke, har fått köpa platser separat i UA's premium economy.

Hvor meget har du typisk måttet betale for en opgradering (jeg kan forstå at prisen varierer hos UA), og hvordan bestilte du den?

Jag har vid flera tillfällen köpt Economy Plus hos United efter att ha anlänt med SAS. Priset varierar lite beroende på plats men senast var det $49 ORD-SFO. Går att köpa på united.com med hjälp av bokningsreferens och plastkort. Man får lite extra benutrymme men i övrigt inget extra. Förr var det gratis för *G men ej nu längre...

Betalat $49 eller $54 beroende på plats, ger mer benutrymme och bättre kö vid boarding, ingen mat eller mer poäng, tycker det är värt det vid flygningar på +2h. Bokas via United.com

Jag har vid flera tillfällen köpt Economy Plus hos United efter att ha anlänt med SAS. Priset varierar lite beroende på plats men senast var det $49 ORD-SFO. Går att köpa på united.com med hjälp av bokningsreferens och plastkort. Man får lite extra benutrymme men i övrigt inget extra. Förr var det gratis för *G men ej nu längre...

Er den ekstra benplads omtrent som i SAS Eco Extra, eller mindre? Uanset hvad, vil 2-3 tommer ekstra dog være ganske rart for mig, da jeg har ret lange ben, og derfor stort set altid støder knæene imod sædet foran hvis jeg sidder i et almindelig Eco sæde (omend de nye Recaro sæder med den smallere profil giver lidt mere plads).

Toppen