Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dr. Miles, det finns många olika sorters logik, tex matematisk logik, kvinnlig logik mfl. Dessa är ganska enkla att förstå. Sedan finns det SAS IT logik... Det är en helt annan nivå av konstigheter...

Det står så här på CheckMyTrip på min bonusresa bokning till Tokyo som jag använder Amex 50% rabatt (2-4-1) voucher

Lite märkligt att avbokning (återbetalning) är gratis men ombokning kostar 150 SEK.

Jag har också reagerat över det. Betalade 600 för att boka om familjen till NYC och kom i samma ögonblick som jag betalat på att jag kunde ha bokat av och bokat på. Bara det att det känns så tryggt att veta att platserna finns kvar och att inget går åt skogen när man bokar av och på. För trots allt är SAS upplägg ändå bra jämfört med t ex Delta som tar 13 000 SEK för skatter och avgifter ARN-JFK istf 1100 SEK för 4 personer med SAS/EB.
Per

Fast de kan boka utan att dra poäng förrän de avbokat gamla. Det har jag gjort. Jag behövde poängen från min avbokning för att kunna betala den nya bokningen.

Vet inte om det skrivits om det tidigare, men jag var av olika anledningar tvungen att avboka en 2-4-1 till New York i business för två vuxna. Jag gjorde en ny bokning på ett annat datum i go till New York för 2 vuxna samt att jag la till 2 barn, 7 år och 9 år. Detta fixade Tallin galant på mindre än 10 minuter, inga problem. Jag behövde med andra ord inte ringa till Sas för att göra ytterligare en bokning för barnen. En viss skillnad mot Sas kundtjänst som jag rinde dagen innan och frågade hur jag skulle gå tillväga för att få med barnen på samma bokning. På A svarade de vet ej, på B vet ej och C visste de inte. Jag inser att det är Tallin man ska kontakta för att göra bokningen, men det kan inte vara en helt ovanlig fråga för kundtjänsten, kan man kanske tycka.

Jag vet inte om de lägger ut de avbokade businessclass biljetterna, men vårt avresedatum från Köpenhamn var 6 september och hemresedatum var fredagen den 12 september, utifall de läggs ut och om någon är intresserad.

Jag ska till Los Angeles efter sommaren och undrar om man kan göra bokningen på något sätt så att allting hamnar i en reseplan? Finns massvis med biljetter till Chicago och sedan hade jag tänkt betala Chicago-LA med United.

Har en inplanerad Svalbardkryssning i sommar för familjen (barn, barnbarn etc.). Tänkte utnyttja AMEX 2-4-1 (CPH-LYR) för 2 av oss och kontaktade Tallinn. De kunde berätta att det fanns platser på avsedda dagar men att de inte kunde komma in i bokningssystemet för dagen, uppmanades att återkomma följande dag. Gick då själv in (efter lite strul) på SAS hemsida och bokade bonusbiljetter till hela sällskapet. När jag senare i veckan kontaktade Tallinn fanns det inte några platser kvar (i.o.f.s. inte så konstigt med tanke på min bokning). Jag begärde då att två av mina bokade platser skulle räknats som 2-4-1. Det fixade de på 30 sekunder, till min stora förvåning! Var förberedd på lite diskussion men jag kunde tagga ner. Nu var det ju inte så mycket det handlade om, tyvärr har mina resplaner för året inte medgett något bättre utbyte av AMEX 2-4-1 men eftersom jag var tvungen att utnyttja det senast juli så fick det bli CPH-LYR.
Alltså: det går bra att boka bonusresan själv och sedan i efterhand få Tallinn att ändra det till 2-4-1!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen