Senaste nytt

Normal behandlingstid på Executive Club?

Skall bli intressant att se när helgens 2 flighter med AY postas till mitt AA-konto. Förr brukade det ta 3-5 dagar OM det fungerade med automatik annars var det manuell claim som gällde...

Jag svarar mig själv om någon är intresserad av hur detta drama gick... :)

Poängen postades med automatik en dryg vecka efter flighterna. Resorna skedde 3 resp 6/1 och postades 11/1 (bägge samtidigt).

Däremot är det något annat strul på AA-kontot så de har sin beskärda del av strul :(

Jag kan rapportera att mina poäng inkom mitt BAEC-konto från två AA-flighter inom 3 dagar efter att flighterna genomfördes, varav en av fighterna postades redan dagen efter.

Jag kan rapportera att mina poäng inkom mitt BAEC-konto från två AA-flighter inom 3 dagar efter att flighterna genomfördes, varav en av fighterna postades redan dagen efter.

O jag väntar fortfarande på flighter från 30 nov... Minst sagt spotty performance.

Har retroregistrerat fyra flighter totalt, två för mig och två för min sambo. Hur i hela fridens namn kan det ta så lång tid att få in miles/avios eller vad det kallas på kontot? M&M, SAS och Aegan är ju ljusår snabbare i de fall jag har haft med dem att göra i dylika ärenden.

Läser man de tidigare inläggen så verkar det tyvärr inte vara en tillfällighet att det tar tid. Usel kundhantering BA!

I de fall jag behövt retroregga flighter har det tagit max en vecka från att jag fyllt i formuläret. Antar att något måste ha gått snett i deras koll när du retroreggade.

Har retroregistrerat fyra flighter totalt, två för mig och två för min sambo. Hur i hela fridens namn kan det ta så lång tid att få in miles/avios eller vad det kallas på kontot? M&M, SAS och Aegan är ju ljusår snabbare i de fall jag har haft med dem att göra i dylika ärenden.

Läser man de tidigare inläggen så verkar det tyvärr inte vara en tillfällighet att det tar tid. Usel kundhantering BA!
Lyft telefonen och ring. Visst, det är smidigt att göra det på nätet. Dock, de gånger jag har ringt har det gått på mellan 0 till 24 timmar innan jag har poängen på kontot.

Har inte problem med att ringa. Dock var det inte det jag klagade på, utan på dålig kundhantering. I princip alla företag och organisationer svarar och agerar när en kund ringer och tjatar. Poängen är att det borde ske per automatik, som det gör för mig på M&M, EuroBonus, Miles & Bonus samt Flying Blue.
Sorry, jag var kanske otydlig. Jag menade inte att du inte ville ringa, utan det var en uppmaning om du har bråttom att få poängen.

Mailade deras kundtjänst med klagomål på maten (afternoon tea) och fick faktiskt svar på mindre än en vecka. Förvisso ett blaha-svar men ändå. Alla ni som INTE uppskattar Afternoon tea borde göra samma sak.

Speaking of missing things, wtf!?

Screen Shot 2014-02-10 at 20.31.06.png

Hur går det där ihop i BAs system!? Nu blir det till att ringa dem och bråka lite tror jag...

Toppen