Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

Sur vet jag inte om jag inte precis om jag är... men tycker det är ett konstigt beslut.
Men whatever... och jag kan förstå att mina inlägg har irriterat er, så ni slipper.

Och tack för dina tips, men jo, jag vet mycket väl vilka alternativ jag för att nå EBD.

och förresten så tror jag inte att en 3 åring är medveten om vad "en gränsdragning som SAS gjort" innebär eller ens betyder. ;)

Ha det bra..!
Peace

Du behöver inte känna dig ensam, jag tycker samma sak och håller inte med om resonnemanget att "någonstans måste de dra gränsen" (för mig samma som "tänk om alla skulle" det gör aldrig alla). Såklart (i mina ögon) ser man över sina nuvarande programmedlemmar och deras status och justerar den efter de nya nivåerna. För mig är detta något som borde klaras av någon ganska junior (inte en treåring dock).

Tänk er ett annat kundprogram där man inför nya förmåner eller rabatter för vissa, beroende på något slumpvis som hände för många år sen, det skulle man aldrig göra utan att ta hänsyn till de befintliga bra kunderna. Jag kan nog till och med sträcka mig så långt att man nog i första hand skulle ta hand om de som redan var bra kunder och försäkra sig om att dessa absolut fick och förstod den nya förmånen.

Detta är lika irriterande för mig, kommer utan problem kvalificera för diamond men star som bra befintlig kund sist i kön, kommer att få det men får helt enkelt vänta, trots att jag förmodligen är en sådan kund som de vill ha in I programmet. Big fail I mina ögon.
 

agehall

Medlem
Du behöver inte känna dig ensam, jag tycker samma sak och håller inte med om resonnemanget att "någonstans måste de dra gränsen" (för mig samma som "tänk om alla skulle" det gör aldrig alla).

Så enligt ditt resonemang skulle alla som något år flugit mer än 100k miles få EBD? Eller bara de som gjort de senaste x månaderna?

Klart ni kan tycka det är orättvist etc, men hade ni varit på andra sidan gränsen hade ni knappast reagerat. Det blir rätt gnälligt när alla börjar tycka att saker och ting är orättvisa bara för att något beslut gått emot dem. Sådant är livet. Flyg mer så får ni status snabbare är mitt råd.
 
Så enligt ditt resonemang skulle alla som något år flugit mer än 100k miles få EBD? Eller bara de som gjort de senaste x månaderna?

Klart ni kan tycka det är orättvist etc, men hade ni varit på andra sidan gränsen hade ni knappast reagerat. Det blir rätt gnälligt när alla börjar tycka att saker och ting är orättvisa bara för att något beslut gått emot dem. Sådant är livet. Flyg mer så får ni status snabbare är mitt råd.

Jag testar igen... en befintlig kund som är i en bonusperiod ska ha den för deras kvalificerande intjäning korrekta nivån, om det nu införs nya sådana, -självklart. Om jag skulle vara på "den andra sidan" som jag tolkar som leverantör, så hade jag dessutom sett till att få med mig de som var strax under gränsen när jag inför något nytt och positivt, -jag vill ju sälja mer (för min del inget problem dock).

Detta handlar inte om rättvisa, det handlar om dålig kundvård och dåligt tillvaratagande av möjligheter.
 
Vilket i slutändan handlar om affärsmässiga beslut och gränsdragningar, vilket är vad SAS har använt...

Rätt, och i mina ögon gör de detta klantigt och på ett sätt som är dåligt för SAS och därför dåligt för mig i slutändan. De nya programmen är ett litet steg mot det bättre men synd att de inte genomför det ordentligt. I mina ögon så missar de en lanseringsmöjlighet och det blev istället så att de "tappar" det på marknaden. Det kommer resa sig igen såklart men mycket hade varit vunnit om de kunnat sätta ner det på fötterna istället, då hade programmet sluppet de blåmärken och den sura smak det lämnar hos ungefär 50% av deras bästa kunder.
 

agehall

Medlem
Nu spekulerar jag bara här, men en kund som flyger mycket, har inga problem med att fixa 100k under Jan-April och därmed är det ett icke-problem. Däremot är det ett stort problem för en massa folk som tror de flyger mycket men egentligen bara kommer upp i strax över 100k/år. Jag tror att det är den sistnämnda gruppen som gnäller mest. De som faktiskt flyger mycket kommer att ha EBD från dag 1, oavsett hur deras period löper.
 

Nemo

Medlem
Ingen EBG får det sämre, tvärtom bättre med EB2. De som dessutom kvalificerar sig för EBD kommer att få sin nya status i år. Ingen förlorar något absolut på att behöva vänta 1-9 månader. Däremot kommer några att tillfälligt förlora något relativt andra. Är man så statuskåt att man behöver skrika ut sitt barnagråt över detta är det bara sorgligt. Vuxna människor som inte har det minsta tålamod. Suck.
 

Tjaeng

Medlem
Nu spekulerar jag bara här, men en kund som flyger mycket, har inga problem med att fixa 100k under Jan-April och därmed är det ett icke-problem.

Beror väl lite på hur ens flygmönster ser ut. 160 enkelresor i inrikes go med EBG på tre månader är väl kanske inte fullt så lätt att fixa som du antyder.
 
Det är lustigt i sådana här trådar här, -jantelagen gäller fullt ut. Det viktigaste för rätt många frekventa inläggare är att andra inte ska få, oavsett vad det är så är inställningen sådan och framför allt ska de inte tro att de flyger tillräckligt..

Genast hamnar man i känsloyttringar som barnaskrik etc.

Ska vi en gång för alla ge att de som skriver mest också flyger mest och duktigast, så kan vi kanske gå vidare till oss andra som förvisso flyger tillräckligt för både guld, diamant och i visa fall pandion, men inte riktigt så förträffligt som de som inte tycker att vi ska få riktigt samma fördelar. När nu denna cred är given så kanske vi vanliga dödliga kan gå vidare och önska oss en generös behandling i paritet med den lojalitet och generositet som vi visar flygbolaget SAS?

Jag tror föv att den som är mest statuskåt är de som på dessa forum känner sig hotade av att SAS kanske har fler kunder som de är beroende av, en svartsjuka?

Som sagt,jag får diamant och de fördelar lite senare oavsett, men har svårt att se vad SAS tjänade på att fördröja dessa fördelar för manga av sina bästa kunder, inte lojalitet iaf.
 

Dr. Miles

Expert
Jag förstår inte vad jantelagen med detta att göra. :confused:
Om man är missnöjd med SAS beslut kan man väl skicka klagomål/önskemål dit. Vad hjälper med att skriva missnöjd inlägg här?

Se förändring som något positivt. Som Nemo skrev, som EBG förlorar ingenting. :)
 
Toppen