Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Min erfarenhet med US Airways är inte den bästa, och med tanke på alla framsteg AA har gjort (i alla fall under mina flighter) är jag ganska nervös hur detta kommer se ut när integrationen påbörjar på riktigt.

Lite som med United och Continental. United var ok, bättre än US Airways men Continental upplevde jag som USAs bästa bolag. Tyvärr efter integrationen är servicen mer på United nivå än Continental nivå.

Så jag byter hellre in några enstaka Tier Points för pre-merger AA ett tag till

Verkar som att det är PHX-HNL som är problemet, nämns inte bland de första 50 codeshare rutterna.

American Airlines / US Airways to Launch Codeshare Service from 23JAN14 | Airline Route

Verkar vara grejer på gång...

American and US Airways Expand Codeshare to 6,500 Flights | Frequent Business Traveler

Jag ser att AA redan har flightnummer på t.ex. DCA-BOS och säljer dessa på AA.com. Jag gissar att OneWorlds "Marketing Carrier" inte gäller här innan US Airways går med i OW i april?

I juli löper mitt Silver ut hos BA och det är dags att förnya det med en TP-run. I dagsläget har jag 0 TP så jag behöver minst 700.

Vilka TP-runs finns det som ni kungar och drottningar utav planering skulle rekommendera? :cool:

Är villig att lägga max 20 TSEK på upplevelsen och utgår från ARN.

Toppen