Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Bangkok T/R, SWISS, 16.500 SEK inkl. skatter

Fanns knappt någon tillgänglighet i bokningsklass P alls. Får hoppas att de laddar på flera priser, eller släpper en ny rea.

Det finns ganska okej platstillgångar i P klass till/från Beijing och därifrån kan man fortsätta flyga vidare till Bangkok.
Totalt ca 13.000 SEK inkl. skatter. Boka t ex på Wideroe.no eller ringa SWISS.

Jag hittar avgångar med P-klass tillgängligt i februari 2014, men priset ligger över 14000. Vad är det för slutdatum på dealen?

Tack. Jag noterade inte att första sidan var uppdaterad utan fastnade hellre för biljettvillkoret "-INDEF" som blixtrade förbi. Verkar bara vara TK som har bra pris som sträcker sig fram till sportlovet... Skulle ha bokat BA-rean. :(

Qatar ligger nu runt 14 000kr 4 x 140 TP, nästan Silver kort till hela familjen :)

Uppdaterad: 2014-02-03 av Dr. Miles

Året runt deal. Nya fare:n tyvärr tillåter inte någon stopover längre. :(

[Business class] Stockholm-Bangkok T/R, SWISS, 15.050 SEK inkl. skatter

Flygbolag: SWISS (LX)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P
Fare basis: PICSWISE
Pris: 11.501 SEK + skatter ca 3.520 SEK och uppåt, totalt ca 15.050 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: 3 dagar / 12 månader
Stopover: Nej
Förköpskrav: Nej
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Ja, mot 3.050 SEK
Ändring: Ja, mot 1.310 SEK per gång
Routing:
  • Stockholm-(LX)-Zürich-(LX)-Bangkok
  • Stockholm-(LX)-Zürich-(LX)-Beijing-(TG)-Bangkok

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bästa dealen till PEK och PVG verkar vara SAS affärsklass till Bangkok som Doktorn postade som tillåter stopover på resan för typ 13 000kr tur/retur :) Jag slår kanske till på denna om två veckor så jag kan bjuda en nära vän på födelsedagsmiddag i Beijing på väg till Bangkok :)
Senator
Tyvärr nya P klass fare:n till Bangkok tillåter inte någon stopover längre. :( (info finns i inlägget ovan)

Uppdaterad: 2014-06-05

SWISS året runt Business class deal till Bangkok.
Några justering av priser mellan baspriset och bränsletillägget samt biljettvillkor.
Resa via Beijing är också möjlig. Dock utan stopver.

[Business class] Stockholm-Bangkok T/R, SWISS, 15.100 SEK inkl. skatter

Flygbolag: SWISS (LX)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P
Fare basis: PRCSW
Pris: 10.322 SEK + skatter ca 4.800 SEK och uppåt, totalt från ca 15.100 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: 3 dagar / 12 månader
Stopover: Nej
Förköpskrav: Nej
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Ja, mot 240 EUR
Ändring: Ja, mot 240 EUR per gång
Routing:
  • Stockholm-(LX)-Zürich-(LX)-Bangkok
  • Stockholm-(LX)-Zürich-(LX)-Beijing-(TG)-Bangkok

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Routing via Zurich och Beijing t/r ger 20.400 SAS EuroBonus poäng om jag har räknat rätt.

• Stockholm-Zurich: 925 miles = 1.000 poäng i SWISS P klass
  • Zurich-Beijing: 4.966 miles = 5.000 poäng i SWISS P klass
  • Beijing-Bangkok: 2.056 miles = 4.200 poäng i THAI Z klass

Last edited:
Toppen