Senaste nytt

Har du lärt dig något nytt ombord idag?

BA säger nåt om "high heels", vet ja inte om jag hört på andra bolag.

Jag har hört det på åtminstone något annat bolag också (kommer inte ihåg vilket, men tror att det var i USA).
(poängen är alltså att man ska ta av sig sina högklackade skor innan man hoppar ut på rutschbanan/flotten för att inte riskera att punktera den med vassa klackar)

Nytt och nytt, men de två plingen som är en eller två minuter innan start och landning för att cabin crew skall veta. Vissa bolag säger piloten det "cabin crew two minutes to landing", vissa bolag har bara plinget.

detta trodde jag var standard... I alla fall AA säger det och om jag inte missminner även BA. :)

På en del av AAs inrikesplan säger man också att stolskudden fungerar som flytetyg i händelse av landning på vatten. Jag tror (men kan inte garantera) att på dessa plan har de ingen flytväst och därför är planen inte tillåtna att flyga annat än längs kusterna.

På Asiana i Business var det 3-punkts bälte, det var första gången jag fått det på ett plan.

Det har med den stolen att göra. Det finns en kant framför dig där man kan slå i huvudet, därför är det trepunktsbälte. Samma på Thai som har likadan stol på A380 och B777.

Toppen