Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej!

Ny här. Har kollat på en OT-uppgradering ARN-EWR från Go till Business. Priset i dag är €346. Någon som har en uppfattning om det är högt eller lågt på den sträckan? Kan det tänkas gå ner eller blir det bara dyrare närmare avgång? Vi åker i slutet av april...
Jag betalade €330 för Business på ARN-EWR, drygt 2 veckor innan avresa.

Fick igenom OT på SK946 (ORD-ARN) från Plus till Business för €147 beställd ca 3 månader innan avresa. 1/1 på OT än sålänge. :)

Jag betalade i dollar men blev ca 350 eur totalt för Go -> Business en väg (ARN->EWR, kostade detsamma tillbaka). Dock så la jag först in Go->Plus för att nu efter en månad eller så la jag även till Business, då hade priset gått upp med ca 20 usd.

Skall resa om ca 2 månader. Får vi se hur jag skall säga till frun att ännu mer pengar gick till flyget, får nog lugna henne med att shoppingbudgeten inte påverkas av detta :p.

Så nu får vi hoppas på Business dit och Plus hem, aldrig åkt något av dem med SAS på long-haul så jag vill försöka testa båda, därav inge business hem för att se hur stor skillnaden är.

Last edited:
Så nu får vi hoppas på Business dit och Plus hem, aldrig åkt något av dem med SAS på long-haul så jag vill försöka testa båda, därav inge business hem för att se hur stor skillnaden är.

Det är en rätt rejäl skillnad. PLUS numera är som GO fast med skönare säten.

Det är en rätt rejäl skillnad. PLUS numera är som GO fast med skönare säten.

Okej, det är rätt lugnt för mig så sätt. Jag skulle klarat mig i Go också faktiskt. Sätena är dock det viktigaste för mig som är relativt lång med trötta knän.

Jag som är rätt ung har inte tidigare sneglat på de högre klasserna då jag helt enkelt inte prioriterat det som student, nu har jag dock bestämt mig för att endast resa plus/premium eller högre på long-haul. Alltså vill jag testa på de olika flygbolagens produkter för att se vilka som jag tycker ger mest värde när chansen ges.

Förväntar mig dock inte mycket av SAS Plus utifrån vad jag läst här i forumet.

Last edited:
Förväntar mig dock inte mycket av SAS Plus utifrån vad jag läst här i forumet.

Man får, tycker jag, skilja lite på PLUS inom Europa/inrikes, och PLUS på longhaul.

När det gäller längre sträckorna är det som sagt bättre stolar än Go, mindre kabin = mindre stök, val mellan två varmrätter, fri dryck (utom champagne) hela resan de gånger jag rest till USA, och som sagt dubbla poäng jämfört med Go. Så jag tycker det är relativt behagligt val, men jag har ju inte heller provat SAS C. Men att det skiljer mycket mellan PLUS och C på longhaul, absolut.

Någon som lyckas söka på uppgraderingar på Optiontown för SAS-resor? Jag hade problem tidigare, då hjälpte det att byta till USA som land, men nu verkar inte det heller funka.

Ska flyga CPH-SFO i maj och får fram att från Go till Plus är det €160 på ditvägen och €142 på hemvägen. Till business är det €344 resp €315.

Är detta normala priser eller kommer det bli billigare/dyrare närmre avfärd. Lutar åt att det blir ett försök med Plus-uppgradering, får ju samma antal poäng som i business.

Eftersom jag och frun har olika bokningsnummer finns det ju risk att någon av oss blir uppgraderade och inte den andra. Går det i så fall att avboka uppgraderingen och få pengarna tillbaka.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen