I
Sthlm skrev:Enligt Ulf på chatten så hade han hört att de skulle driva igenom ändringen så att även en uppgradering på flygplatsen kräver SAS Plus. Får hoppas han har fel för annars ska jag nog ta mig en funderare på att byta till något annat bonusprogram.Klicka för att utvidga...
Berrsus skrev:Hej,Någon som har erfarenhet av en MG på CPH-MAD eller CPH-ATH? Det tar i stort lika lång tid att flyga, ger lika många poäng och kostar lika mycket de dagar jag kan flyga. 50min på ankommande flygplats för båda valen. Det var längesedan jag besökte ATH så jag minns inte flygplatsen, MAD har jag aldrig besökt. Någon som är smidigare att välja när man ska åka tillbaka med vändande flyg?Klicka för att utvidga...
GOTATH skrev:Aldrig varit på Madrids flygplats, men gällande Aten: ankommande passagerare separeras direkt från avgående. Gå mot baggageutlämningen, men sväng upp för rulltrapporna där det står transfer. Du kommer nu upp airside, men före säkerhetskontrollen. Det vill säga att du måste passera säkerhetskontroll. Fasttrack finns för Business och EBG/A3G etc. (Brukar sällan vara någon som kollar dock...).Försök att seata dig långt fram så att du snabbt kommer av, då ska det inte vara några problem att klara transfern. Köpenhamnsplanet brukar komma in på gaterna B5/7 som ligger centralt på flygplatsen.Klicka för att utvidga...
MAD er definitivt den smidigste, selv om begge er helt ok. Som GOTATH påpeker så kommer du rett ut i uren sone på ATH, og må gjennom ny sikkerhetskontroll. Ved MAD er dette IKKE tilfellet, i likhet med mange andre spanske flyplasser kommer du der rett ut i avgangshallen. Det betyr at du går ut stamme sted som du kommer inn. Med mindre du skal skvise inn litt lounge i MAD (jeg rakk det sist jeg hadde MR dit), så er det bare å sitte å vente der. Veldig enkelt, og skal godt gjøres å gå feil.Berrsus skrev:Hej,Någon som har erfarenhet av en MG på CPH-MAD eller CPH-ATH? Det tar i stort lika lång tid att flyga, ger lika många poäng och kostar lika mycket de dagar jag kan flyga. 50min på ankommande flygplats för båda valen. Det var längesedan jag besökte ATH så jag minns inte flygplatsen, MAD har jag aldrig besökt. Någon som är smidigare att välja när man ska åka tillbaka med vändande flyg?Klicka för att utvidga...
GOTATH skrev:Fasttrack finns för Business och EBG/A3G etc. (Brukar sällan vara någon som kollar dock...).Klicka för att utvidga...
Jonas C skrev:Brukar de inte kräva att man får en klisterlapp på boardingkortet för att kunna använda fasttrack på ATH?Klicka för att utvidga...
fmansson skrev:Råkade boka en codeshare på Swiss hemsida, så imorgon flyger jag LX 4708 (SK1606) från Zurich till Arlanda. Bokningsklassen på Swiss hemsida är S.Kommer den att ge mig 1500 EB-poäng om jag krediterar till EB?Klicka för att utvidga...
Tack för input, då är ju ca 7000 för 60k ganska fair om man kör på 10öre kalkylen plus att man faktiskt får flyga lite.agehall skrev:Ca 10öre/poäng är väl en rätt vanlig värdering, men det är ju lite personligt hur mycket status etc är värt för en själv. Det är svårt att faktiskt sätta ett korrekt värde på poäng.EBD skulle jag öht inte ta med i ekvationen innan det faktiskt finns. Lanseringen har redan skjutits fram ett par gånger och även om du når 100k nu (vilketkanskeär gränsen för EBD) så finns det inget som säger att du kommer att få EBD om det råkar lanseras efter din kvalificeringsperiod. Som vanligt är det bra att ha en pessimistisk inställning och bli positivt överraskad om det händer...Klicka för att utvidga...
jumbooze skrev:Tack för input, då är ju ca 7000 för 60k ganska fair om man kör på 10öre kalkylen plus att man faktiskt får flyga lite.Jag ska ha is i magen och se vad pendlarträffarna skvallrar omKlicka för att utvidga...