Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Enda nackdelen med FRA-EZE är att det är nattflighter åt båda hållen. Men å andra sidan är de så pass långa att man hinner njuta ombord OCH sova, så det gör inte så mycket. Och personligen älskar jag att ligga och titta på stjärnorna. Svårt att få en bättre vy än man får från 10000m höjd...

Fråga angående LH F.
Om jag och frugan har varsin First biljett (award) kan vi då ta med varsin gäst till FCT så länge de är på samma flyg som oss (FRA - NYC)?
Det samma gäller sedan vid ankomst till FRA på tillbakaresan (dock till FCL)?

Tack!

Fråga angående LH F.
Om jag och frugan har varsin First biljett (award) kan vi då ta med varsin gäst till FCT så länge de är på samma flyg som oss (FRA - NYC)?
Det samma gäller sedan vid ankomst till FRA på tillbakaresan (dock till FCL)?

Tack!

Yes ni kan gästa 1person var. Dock måste som sagt denne vara på samma flight. Tror detta även ska gälla FCT.

Jag vill minnas att jag läst att anledningen att man måste med samma flight när man gästar på FCT är för att de bara kör folk från FCT och de vill inte köra folk till olika flighter. Men i FCL där man själv kan gå till gate funkar det även om man ska med olika flighter.

Hämtat från Lufthansas hemsida: Lufthansa ® United States of America - Lounge types and access

(3) To access the First Class Terminal and the First Class Lounges travelling companions must present a valid boarding pass for the same flight as the passenger who invited them. Life partners, spouses and children under 18 years must present a valid boarding pass for a flight departing on the same day as the passenger who invited them.*Travelling companions, spouses or life partners and children must leave the lounge at the same time as the passenger who invited them.

Så inbjuden polare måste vara på samma flight medan inbjuden familjemedlem måste ha ett giltigt boarding card samma dag.

Last edited:
Toppen