Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Radisson Blu Resort Trysil (CCG)

Bokade ett standardrum (4-for-2) och fick två dagar innan ankomst bekräftad uppgradering till Deluxe apartment. Separat sovrum, balkong mot backarna, bäddsoffa, extra "nedfällbar" säng och torkskåp. Fruktfat som välkomstpresent.

I torsdags var det i princip helt tomt i backarna, kunde åka nypistat fram till 14 på eftermiddagen.

Bokade ett standardrum på Royal Viking med 15000 poäng+pengar. Vid incheckningen blev vi uppgraderade till ett businessklass rum inklusive frukost för två. Lämnade bara in väskan på rummet och gick sedan ut på stan för att genomföra diverse aktiviteter.

När vi kom tillbaks runt 23.30 så hade de varit inne på rummet och lämnat en frukttallrik, två vatten, en ask choklad samt en glasburk innehållande hovmästarsås :). Detta var väldigt uppskattat av oss och i fortsättningen kommer vi och använda oss av detta hotell när vi vill bo på Radisson. Tidigare har vi bott på Waterfront några gånger men där har vi aldrig blivit uppgraderade och den personal vi stött på har varit "snorkig", så nu byter vi ställe.

Radisson Martinique, Broadway, NY. Uppgraderad (CCG) till någon form av BC-rum (fastän de inte verkar heta så på detta hotell) som har två badrum, walk-in closet, soffgrupp etc. Är dubbelt så stort som ett vanligt rum (vilket jag bodde i förra veckan).

Efter 15 uppgraderingar på rad är sviten nu bruten: Radisson Blu Berlin. Fick standardrummet jag bokade. Vid utcheckning försökte de debitera fullpris, trots en 2-4-1-bokning, vilket dock löstes smidigt.

Välkomstpresenten i Tyskland är alltid spännande. Denna gång: två burkar honung.

Efter 15 uppgraderingar på rad är sviten nu bruten: Radisson Blu Berlin. Fick standardrummet jag bokade. Vid utcheckning försökte de debitera fullpris, trots en 2-4-1-bokning, vilket dock löstes smidigt.

Välkomstpresenten i Tyskland är alltid spännande. Denna gång: två burkar honung.

De verkar ha haft lite dålig koll på bokningen där?
Men, honung??? Måste åka till Tyskland, det hör jag ju... ;)

Blev i lördags uppgraderad till Concierge. Fick t o m poäng därefter för just den 30:e vistelsen, vilket jag inte hade väntat mig. Så det var ju en trevlig bonus.
Nu får vi se vad 2014 har att erbjuda. Har redan ca 15 vistelser bokade - just nu i England, USA, Malta och Sverige.

Plaza Oslo
Bokning av ett absolut standardrum via Olotels hemsida. (1.090,-)
Tror knappast det var det rummet jag fick. 26 våningen med sängen vänd mot fönstren och utsikt upp mot Holmenkollen. Brutalt bra arbetsmöjligheter.
Så, utgår från att jag blev uppdraperad.

I övrigt var det ett mycket, mycket bra hotell. Toppenbemötande överallt.

Royal Viking avslutat året i klass. Två x uppgraderingar från absolut lägsta kategori (enkelrum) till BC-rum med frukost. Imorse steg jag upp som Concierge. Trevlig känsla när folket i receptionen börjat känna igen en på ett hotell med +400 rum. Väl mött 2014, ni har en given kund i mig.

Toppen