Jag har precis bokat och betalt 300 kr för vad jag trodde en plats med extra benutrymme. Agenten bekräftade det men när jag sedan loggar in på min bokning så har jag fått 24CDE (varav jag fått betala för 24C). Detta är väl inte första raden i Eco på en Airbus 340 (SFO Kärran) utan rad 23? Ringde tillbaka men den nya agenten verkade clueless. Skulle undersöka och återkomma men jag tänkte man kanske får snabbare svar här. Sen undrar jag även om första raden i Eco har mer benutrymme. Det är väl bara ett skynke till Pluskabinen och inte mer benutrymme än vanliga Ecosäten?
Enligt agenten på SAS ska rad 20-27 i ekonomi vara med extra benutrymme. Stämmer detta? Har inte läst någon info eller seatmap som ska stödja detta utan det är väl endast på rad 23,31 och 32 som det är extra benutrymme eller är det jag som har fått detta runt bakfoten?
Samma person på SAS hävdar även att det INTE är extra benutrymme på 32d och e. Hur kan 4 säten som sitter ihop ha olika benutrymmen? För övrigt så finns det väl inte ens rad 20-22 på A340-300 som flyger denna sträcka.
Dock så ändrade hon sig angående rad 32 och helt plötsligt var det lika mycket plats på dessa säten. Vi blev flyttade hit utan kostnad då det är två mittsätten. Dock är det väl risk att man blir flyttad då det är basinett säten.
Det står ju på SAS hemsida (lite luddigt) att dom tar 300,- för platser med bättre benutrymme samt för gång/fönster-platser i främre GO-kabinen....så vill man sitta trångt och titta på vingen så kostar det 300,-