Senaste nytt

Besöka Airbus fabrik i Hamburg på 2014-AUG-02, vill ni hänga med?

Det vore ju lite skoj, men jag törs inte boka något än. Jag har varit på Boeing i Seattle och det är fantastiskt att se dessa fabriker om man är lite tillverkningsnörd.

Är det jag som missar något, men det står ju "At saturdays only with own or rented bus." Och du verkar ha valt en lördag, då måste du väl ändå arrangera det hela?

Det står så här:
A380 Kombi Tour including Bus transfers for single guests.

A380

Currently the regular plant tour doesn´t include the Airbus A380. During the tour you visit the pavilion where you get some information about the expansion of the plant and the A380.
A combination tour with A380 is only possible with an exclusive booked group with an own or rented bus (via Globetrotter Tours)

Med andra ord, när man bokar A380 Combi Tour, ingår det bus transfer genom Globetrotter Tours.

Jag kan mycket väl vara intresserad, mitt BA Oneworld Tierpointssamlingsår går ut den 8 Augusti, så det där skulle eventuellt passa bra som lill-TP run om det krisar i slutet av året.
Eller rättare sagt, jag är troligen mycket intresserad.

Ping rob74 ?

Jag tänker att boka följande flighter med British Airways. (i Economy)
Screenshot20131217_4.png

Avgång 16:50 från Hamburg bör jag kunna hinna med då guidad tur är ca 2,5 timmar från kl. 10.

Hade ju vart kul, hamburg är trevligt. Liksom det vore riktigt kul se Airbus Finkenwerder...ska fundera på att haka på.

För er som har Star Alliance Gold och flyger ut med ett Star Alliance flygbolags flight (ej Germanwings), kan ni också ta en eller flera öl på terrassen av Senator lounge på Hamburg flygplats hemvägen. Det är ännu ett skäl för att besöka Hamburg i sommar. ;)

799-lounge-tips-hamburg-senator-lounge-picture-096.jpg

(Foto: MarcusC från Lounge Tips - Hamburg Senator lounge)

Så du flyger BA trots att ditt BA Gold kommer att gå ut i Juni Dr. Miles? :)
Ja, BA har soft landing så kommer jag att behålla BEAC Silver, vilket ger mig 100% bonus avios. :)

Last edited:
Ja skulle man veta att man var ledig så hakade jag på direkt men som "sailor" e ju våra arbetspass lite diffusa så att säga... :p

Jag tänker att boka följande flighter med British Airways. (i Economy)
Det låter väl rimligt, men känns lite fånigt att åka till England för att åka till Tyskland, när man kan åka till Tyskland för att åka till Tyskland... (Air Berlin).

En utmärkt idé!
Vi är ju alla vuxna människor (?), så nog ska vi klara att få ihop det här utan att behöva en utpekad organisatör och reseledare :)

Toppen