Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trötta och svettiga hälsningar från Menizes Aviation Lounge i Prag. På väg hem till Stockholm samma väg som jag kom hit i morse, med Finnair vid Helsingfors. Vad gör man inte för att spara pengar åt firman. Loungen i sig är ganska är liten och trött, men en hel kyl full med Tjeckisk öl.

Sitter i A loungen på Dubai flygplats. Tror fortfarande jag drömmer :eek: det här borde förövrigt inte få kallas en lounge, större än en en hel flygplats i Sverige....

Ett eftermiddags stopp i EVA AIR Star Lounge i Taipei (TPE). Utbudet påminner mycket om det vi är vana vid från SK i Scandinavian lounges.

Cheers / Axelzon

Tjoho, från Senatorloungen någonstans i FRA...
11 timmar drygt ombord på Asianas flyg hit och jag var pigg som en nötskrika... Roligt att personalen ombord frågade mig om jag verkligen tålde en drink till... De tyckte jag var lite rödflammig i ansiktet. Förklarade att det förmodligen berodde på torr luft eller möjligen stark mat, alternativt något av de två glas rödvin jag drack.
Lugna puckar idag, med avgång först 19:50 med SK till ARN. Slapp springa gatlopp i rullbandskulverten denna gång.
Smuttar ett glas champagne i en inte lika flashig Senatorlounge (A-gaterna) som före avresa till ICN.

Då var man på hemmaplan igen...
Tar en kaffe och några bananer i inrikesloungen, ARN T4 i väntan på KRN-flyget - och simsalabim så blev planet just 15 minuter försenat...
Blir att lassa in väskorna hemma och sedan direkt till jobbet.

Sitter i Lufthansa SEN lounge, FRA A-pier för ett par timmars mys innan planet går hem till ARN och LLA. Jag kan starkt rekommendera Strasbourg som ett trevligt resmål, inte alls pjåkig stad!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen