Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Nå, det måtte jo ske... Jeg har snart fulgt med her et stykke tid, så jeg skal jo også prøve en USDM Asien F Award :)

Jeg tror jeg har gjort det meste forarbejde, fundet ruter, alternative ruter, beregnet skatter og afgifter, chekket tilgængelighed på awardtravlr osv. Her er hvad jer er kommet frem til:
Visa bifogad bild 22398
Det ser sådan her ud:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hvad jeg kan læse mig til skulle det være en lovlig routing, 8 legs, destinationen i "midten" og 1 stopover - så er det bare at ringe USDM eller er der noget jeg mangler?

Stopover i dyrare zon borde trigga priset till den dyrare zonen (110k miles), om dom vill ha 110k miles är det bara lägga på och ringa igen (HUACA). Man ska kunna få igenom det till 100k.
Det är verkligen inte svårare än så att boka dessa resor. Om du vill få in fler resor i F finns det att tillgå från både Peking och Shanghai till Tokyo.

Så blev min første F Award booket!

Som palmen og GillBates påpegede, har USDM ikke helt styr på zonerne, så jeg betalte kun 100K + 330$ i skatter og bookings afgift! Den søde USDM dame, spurgte om jeg havde nogle stopovers på vej til NRT - der kunne jeg jo med god samvittighed svare nej... :D

Turen blive således:
07AUG: LHR-PEK: CA: F
09AUG: PEK-ICN: CA: C
09AUG: ICN-TPE: BR: C
10AUG: TPE-NRT: BR: C

Destination: NRT

14AUG: NRT-SIN: UA: F

Stopover

16AUG: SIN-MNL: SQ: C
17AUG: MNL-BKK: TG: C
18AUG: BKK-LHR: TG: F

Så blev min første F Award booket!

Som palmen og GillBates påpegede, har USDM ikke helt styr på zonerne, så jeg betalte kun 100K + 330$ i skatter og bookings afgift! Den søde USDM dame, spurgte om jeg havde nogle stopovers på vej til NRT - der kunne jeg jo med god samvittighed svare nej... :D

Turen blive således:
07AUG: LHR-PEK: CA: F
09AUG: PEK-ICN: CA: C
09AUG: ICN-TPE: BR: C
10AUG: TPE-NRT: BR: C

Destination: NRT

14AUG: NRT-SIN: UA: F

Stopover

16AUG: SIN-MNL: SQ: C
17AUG: MNL-BKK: TG: C
18AUG: BKK-LHR: TG: F

Grattis Christian, og god tur..... :)

Mvh
/NotRyan

Jag har en aktiv bokning hos USDM i mitten av JAN, vad händer om jag avbokar denna några dagar innan? Får jag tillbaka miles precis som vanligt eller ställer mergen till det?

Jag har en aktiv bokning hos USDM i mitten av JAN, vad händer om jag avbokar denna några dagar innan? Får jag tillbaka miles precis som vanligt eller ställer mergen till det?
Det kan ingen svara på än.
När bmi skulle integreras till IAG (British Airways och IBERIAs holdingbolag) var det så att man fick avboka och fick poäng tillbaka till ett visst datum. Sedan kunde man avboka men inte fick poängen tillbaka.

Det kan ingen svara på än.
När bmi skulle integreras till IAG (British Airways och IBERIAs holdingbolag) var det så att man fick avboka och fick poäng tillbaka till ett visst datum. Sedan kunde man avboka men inte fick poängen tillbaka.

Kommer du ihåg hur många dagar man fick som "heads-up" ?

Är det fortfarande 150 USD för change fall man vill försöka ändra matar flygen från M till C?
Har betalat 110,000 miles F till BKK men fick först och sista leggen i M (GOT-MUC, FRA-GOT).

Troligen är detta extremt svårt i med att det verkar vara block på LH i C men vill ha lite kött på benen fall man skall försöka ...

Toppen