Och du får gärna bråka om att injäningen borde vara i enlighet med vad som stod på bokningssidan. Låt oss vet a hur det går om du väljer att göra det.
Finns ingen logik i systemet och det kan gå åt båda håll. Har också flugit från Australien till Köpenhamn via Singapore. SQ metall under SK flightnummer. Bokningsklass E konverterade till Y, dvs 150% miles vilket verkligen kändes som en bonus. Vid en tidigare resa på ungefär samma sträcka var det också SQ metall men LH flightnummer. Då blev det exakt 0 miles. You win some and you loose some..
Dock ska jag väl tillägga att jag postat ovanstående till M&M. Men utfallet mot EB är nog lika svårt att veta på förhand.
Betyder det i teorin att SIN-CPH imorgon som oxå har L på SAS-biljetten kan vara i en klass som ger intjäning? Att L på båda hållen inte behöver översättas till samma bokningsklass hos SQ utan kan vara "X" på ena hållet och "Y" på andra hållet?
Bokade codeshare med TK på sas.se relativt nyligen, och då räknade bokningsdialogen helt rätt. Ibland när man tittar på code share visar poängräknaren att det inte går att räkna poäng i förväg. Så bokningssidan försöker räkna även på code-share, men i det här fallet har den räknat fel. Då anser jag att man har ett bra case mot SAS.
Det vet du inte - det kan vara så att mappningen för din bokningsklass är 1:1 eller åtminstonde får en bokningsklass som ger samma intjäning hos TK... Jag är rätt övertygad om att bokningssidan inte har en j-vla aning om codeshares.