Senaste nytt

4-5 timmar på Zürich flygplats, tips på aktiviteter?

Gällande tåget köper du med lätthet biljett i automaterna precis när du har kommit landside. När jag var där i våras kostade en t/r 13,40 CHF. Man validerar biljetten på tåget/stationen. Tåget tar som sagt 15-20 minuter och man kan nyttja alla tåg som passerar flygplatsen in mot Haupbahnhof.

Har dock för mig att man kan bli lite lurad av automaten då den initialt visar pris (och därmed köp) för en reducerad biljett till halva priset.

Om du inte har lounge access. Köp massor av choklad från någon av de många tillverkarna, sätt dig ner och beundra utsikten, logga in på Businessclass.se. :)

Tack för tipsen! Blir nog att strosa runt staden i några timmar, och förhoppningsvis bör man nog kunna se det mesta :)

Blir nog att köpa tågbiljetten på flygplatsen då det kostar lika mycket som på hemsidan, 13,40 CHF för ett daypass känns ganska prisvärt om man jämför med ockerpriserna som tas ut mellan Stockholm och Arlanda.

Om du inte har lounge access. Köp massor av choklad från någon av de många tillverkarna, sätt dig ner och beundra utsikten, logga in på Businessclass.se. :)

Jag kommer in på loungen, men det är inte så kul att sitta där i 8 timmar. Köpa choklad låter som en vettid idé :)

5 timmar i Zürich - stanna eller lämna flygplatsen?

Jag har 5 timmars väntan mellan två flyg nu på fredag, 6 december, i Zürich.

Vad är rådet - gå igenom 5 st PP-lounger eller åka in till stan - och isåfall hur långt är det och finns buss/tåg?

Jag har inte gjort det själv, men jag har förstått att det är typ 10 minuter in till stan och att det är ett trevligt alternativ till att sitta på flygplatsen. Om du är där mitt på dagen kanske det skulle vara läge att åka in och ta en lunch och sedan åka tillbaka och se hur många lounger du hinner med...

Jag har inte gjort det själv, men jag har förstått att det är typ 10 minuter in till stan och att det är ett trevligt alternativ till att sitta på flygplatsen. Om du är där mitt på dagen kanske det skulle vara läge att åka in och ta en lunch och sedan åka tillbaka och se hur många lounger du hinner med...

Precis så får det bli!

Som sagt var, att ta taget in till HB tar mellan 9 och 14 minuter beroende pa om det är ett direkttag eller om det stannar längs med vägen. Under högtrafik har du tag ca var 10:e minut. Med en 24 timmars zon biljett kan man aka hur mycket tag, sparvagn eller buss man vill inom centrala Zurich, äver ToR till flyplatsen.

Biljett köper man i automater som finns nere vid perrongerna i nedervaningen pa flyplatsen. Tror det kostar runt 16 CHF för en dygnsbiljett om man är utlänning och inte har nagra rabatter. Tagen avgar som sagt var fran understa vaningen pa flyplatsterminalen.

Om jag hade en 3-4 timmer i inne i stan skulle jag ta och vandra Bahnhofstrasse ner till sjön. Bahnhofstrasse bjuder pa lyxshopping i världsklass, sa det är atminstone roligt att titta i skyltfönstren. Väl nere vid sjön (Bürkliplatz) kan man om det är vackert väder beundra en rätt storslagen utsikt över Alperna. Har man ett antal timmar över är en tur pa sjön med batarna som utgar fran Bürkliplatz välldigt trevlig.

Fran Bürkliplatz är det bäst att ta österut mot Bellevue och operan, när man kommit Limmat (floden) är det läge att vända Norr ut igen och ga igenom Niederdorf (gamla stan) och följa floden norrut tills man är tillbaka vid Haupt Bahnhof. MAn kan göra det promenade pa en timme i lugn takt, sa det finns gott om tid över till lagom stop.

Vill man shoppa är det dyrt, men utbudet av lyxvaror är väldig bra. Klockor och Schoklad är väl de mest uppenbara objekten. Kort fungerar pa de flesta ställen inne i centrum.

Toppen