Senaste nytt

Sprider du medvetet resande bland dina kollegor?

Jag hjälper gärna till med att sprida budskapet till de som är intresserade. Några vänner fick ihop en 2-4-1 och stack iväg till Tokyo. Jag har hjälpt min squashkompis här nere som skall åka till London på bröllopsresa. Har kört en USDM lektion. Nu har han bokat första klass SYD-LHR för sig själv och blivande hustru för bröllopsfest på Royal Automobile Club, Pall Mall. Skall tydligen vara en trevlig lokal. Och jag fick en inbjudan på köpet! Dessutom har han snokat upp ett för mig helt okänt sätt att köpa M&M poäng. Jag återkommer med det i en separat tråd. Som ledtråd, han har bott i Schweiz i många år.

Båda våra SIM-kort experter på jobbet, samt en av terminalexperterna har handlat USDM-miles och bokat sina julresor den vägen. Alla dom tre läser här emellanåt, och två av dom var på 2-års festen, sedan var den ena med till Prag den 23:e, så ja, man har nog influerat dom en del. Sedan tycker dom säkert att man är en aning knäpp men det bjuder jag på :)

Mvh
/NotRyan

Folk på jobbet tycker jag är konstig nog bara med anledning av vart jag reser.
Jag brukar försöka undvika att göra saken värre genom att tala om hur också.

Jag har försökt sprida budskapet, men det är alltid lite "jante" över det hela. Tjänste-resor ska som regel bokas via resebyrå, men jag har genomgående lyckats boka själv till lägre priser och fått ok på att allt som är lägre kostnad än vad resebyrån erbjuder är ok.

När det gäller poäng osv så är åtminstone kollegorna utåt inte intresserade, men jag brukar berätta om lounge-access, uppgraderingar, bonusresor, "2-4-1" osv vilket leder till en massa frågor. Normalt är det större intresse när det handlar om hotell vid privat resande, både vad gäller val av hotell och förmåner.

Privat är det inga problem att få ut "budskapet" och det uppstår ett visst intresse, men dessvärre är det få som förstår resonemanget att man ska betala mer än nödvändigt för en "transport" som dessutom inte går rakaste vägen.
:)

Jobbar hårt på att sprida lyckan av att hitta en bra deal (tack Dr. Miles). Eller en trevlig lounge, bra resrutt, billig biljett, rolig detour, kul hotell, extra dyrt hotell med sköna perks....vad vet jag. Detta är businessclass.se för mig!!!! Tack som fan!!

Det är otroligt svårt att få vänner och kollegor övertygade.
Fått en kollega hooked på Hilton Honors och han gillar inte han kommer tappa sitt guld.
Många på jobbet kommer till mig för att hitta billiga resor men få tar de råd jag ger dem och bokar Ryan eller Norwegian.

Min bror som åker på alla matcher som landslaget spelar (fotboll) har jag inte lyckas övertyga.
Min bästa vän som reser en hel del till USA och Asien i tjänsten har jag inte heller lyckas övertyga, men vi får se vad han säger efter jag tar med honom på en 2-4-1 award i F till NYC vid valborg.

Min bästa vän som reser en hel del till USA och Asien i tjänsten har jag inte heller lyckas övertyga,
men vi får se vad han säger efter jag tar med honom på en 2-4-1 award i F till NYC vid valborg.

Hjälper inte ens en resa i F så har din vän nog ett obotligt EconomyClass-syndrom !

Har rekommenderat dem som ska flyga long haul att åtmistone samla poäng på resan. Sedan håller jag med de flesta andra kommentarer här om "jante".

Dessutom verkar folk tro att de förmåner jag samlat ihop kommer från jobbresandet, vilket de absolut inte gör. Tvärtom har jag rest "medvetet" privat för att kunna göra mina jobbresor lite lättare att uthärda. T ex rest in EBG privat för att kunna sitta i lounge & använda fasttrack när jag reser på billigaste biljetten i jobbet.

Det här med "knäppfaktorn" är dock inga problem alls på mitt jobb, tvärtom är det nog den biten de förstår. :cool:

Vet inte om jag kan tala om kollegor som student men eftersom mina vänner är på väg in i arbetslivet och ofta jobb som kommer innebära resande brukar jag försöka hjälpa till. Eftersom många ofta flugit med Ryan eller Norwegian och aldrig har besökt en lounge är det ett krävande arbete men de börjar visa mer och mer intresse.

Vet inte om jag kan tala om kollegor som student men eftersom mina vänner är på väg in i arbetslivet och ofta jobb som kommer innebära resande brukar jag försöka hjälpa till. Eftersom många ofta flugit med Ryan eller Norwegian och aldrig har besökt en lounge är det ett krävande arbete men de börjar visa mer och mer intresse.

Har du sådana vänner :confused: ?!?!?!?!?! ;)

Toppen