Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hälsningar från SAS loungen i Helsingfors. Premiär för mig på denna lounge. Bättre än SAS Arn T4 men ganska magert utbud. Ikväll serveras skivad skinka med legymsallad. Finns läsk, öl, vin på fat så man är väl hyfsad nöjd ändå.

Måste tillägga efteråt att SAS Loungen Helsinki hade en fantastiskt kaffemaskin som slår de flesta andra SAS, (m.m), lounger. Supergott kaffe.

sembl and Senator were here (Menzies T2) på väg till LHR med BA :) Lååååååång dag framför oss på vägen ARN-LHR-BOS och DCA via ORD för Sembl och LAX för min del innan avresa till HNL i morgon

Hälsningar från Swiss businesslounge, Zürich. På väg mot Dubai med Swiss om några timmar.

Senatorloungen är under renovering, tittar jag ned mot den lilla delen precis innanför receptionen ser jag hur man förefaller montera isär sittgrupperna. Oklart om det bara är en ommöblering eller om man ska byta ut inredningen. Med anledning av detta är det mer folk och stökigare i businessloungen. :(

Hälsningar från Swiss businesslounge, Zürich. På väg mot Dubai med Swiss om några timmar.

Senatorloungen är under renovering, tittar jag ned mot den lilla delen precis innanför receptionen ser jag hur man förefaller montera isär sittgrupperna. Oklart om det bara är en ommöblering eller om man ska byta ut inredningen. Med anledning av detta är det mer folk och stökigare i businessloungen. :(

Ajdå, och jag som ska dit nästa vecka med 4h väntan i ZHR. Men det finns väl ytterligare en Senatorlounge?

Ajdå, och jag som ska dit nästa vecka med 4h väntan i ZHR. Men det finns väl ytterligare en Senatorlounge?

Finns en i gate area D, är dock osäker på om man kommer till den terminalen om man inte har boarding card till någon non-Schengendestination.

Övre delen av Senatorloungen är dock öppen och även om den är tillgänglig för alla med tillgång till lounge är det mycket mindre folk här. Enligt loungepersonal kommer nedre delen att renoveras i tre veckor. Kan denna del månne bli en avskild del för Senatorer?

image.jpg

Last edited:
Då sitter jag här med Wingman sembl på Galleries First LHR T5 och avjuter dagens första glass med skumpa. Under 10 dagar har jag bevakat platser som en hök för uppgradering från CW till F. I går var det hur många platser som helst, men ICKE idag. Men det finns en mikroskopisk chans för en OpUP. Jag frågade vem jag behövde muta, men det gick inte :)

I alla fall, Tattinger 2005 är fortfarande husets skumpa. Vi tackar inte nej!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen