Senaste nytt

Fredagstråden™

MrPlow Helst hade jag velat vara här igår men det gick inte att pussla ihop.
Kag har t.o.m. åkt hem tidigare från Kina för att hinna med den här mässan.
Vi får styra upp ett inofficiellt BC.se event nästa år? ;)

Dagens fantastiska boardingpass...
Nähä, det går inte att ladda upp bilder via Forum Runner längre???
Får kraschmeddelande efter varje försök...

Det som står på mitt BP:

SK 778 ATH-CPH C(A) 2D
SK 1408 CPH-ARN C(A) 1D
SK 1048 ARN-UME C(A) 2C
SK 1048 UME-KRN C(A) 3D

Vilket strul innan de kunde lägga till ARN-KRN nere i Aten.
Tjejen skulle hoppa av för jobb i Stockholm över helgen, men jag kör hela vägen hem till Kiruna.
Hon som checkade in mig fick kalla på hjälp.
Det som måste förvirrat lär ju varit mellanlandningen i UME.
Nu har de spec:at det som två flighter. Dessutom ska jag tydligen byta stol i Umeå också.
Har ju samma seq nr, men det vore ju en extra bonus om strulet ger mig poäng för två flighter, hähä... :)

Edit: Skumt! Bilden kom ju med i alla fall...

Attachments

• ForumRunner_20131108_191536.png
    ForumRunner_20131108_191536.png
    456,3 KB · Visningar: 369
ESSA kul att fler tar seriöst på det! Annars tycker jag mest att börjar bli ett fylleslag likt Siljakryssning/Öl- & Whiskeymässan.

Det är vitsen med att gå på torsdagen alt fredagen. Fredag är tveksamt då det precis som du antyder, det kan likna fylleslag...
Ikväll tycker jag att det var hyfsat lugnt. Fick bra kontakt med många producenter även efter kl 17...
Förutom flera intressanta kontakter bör jag med mig flera överraskningar så som Blanc de Blanc. Har sedan länge fastnat vid Blanc de Noir...

Materiellt bar jag med mig hem många goda ostar samt nytt förkläde, flera stoppkorkar och en korkskruv.
image.jpg

Dagens fantastiska boardingpass...
Nu har de spec:at det som två flighter. Dessutom ska jag tydligen byta stol i Umeå också.
Har ju samma seq nr, men det vore ju en extra bonus om strulet ger mig poäng för två flighter, hähä... :)

Gick du av och på planet i Umeå och sen på igen så borde det ju bli så. De lyckades tom berätta för dig att du måste gå till gate 2 i Umeå med ;)

Gick du av och på planet i Umeå och sen på igen så borde det ju bli så. De lyckades tom berätta för dig att du måste gå till gate 2 i Umeå med ;)

Nej, jag satt faktiskt kvar, då jag var rejält trött efter lite sömn natten innan och en massa flygande. Men tanken slog mig faktiskt efteråt...

Har precis varit på flygplatsen för att betala min lilla MR mellan DFW och LAX med en voucher. Det är lustigt hur priserna skiftar.
1. Ringde AA och ville boka sträckan på specifika tider jag kollat. Damen i luren vill då ha $447. Jag säger att det är mycket billigare på aa.com och hon säger att jag kan boka där och sätta "on hold" och sedan ringa tillbaka.
2. Priset på aa.com landar på $278. Ringer upp igen och hon meddelar att jag måste vara ute minst 12 dagar i förväg för att kunna använda vouchern (hatar vouchers som ej kan användas online!).
3. Åker till flygplatsen för att betala biljetterna jag satt "on hold". "Well, looks like I can remove some tax here". Slutpris $247 :).

Taskigt för folk som inte använder sig av internet.

Spenderar helgen i Paris. Kort, men märklig flygning med Air France. Väldigt tomt med drygt 20 passagerare, trots det bestämde de sig för att sätta gardinen på rad 26!! på A321:an. Ingen möjlighet att flytta framåt heller, trots FBG. Bara 3 personer framför skynket.

Klarade mig förvånandsvärt långt på min franska, både på flyget, affären och hotellet gick det att kommunicera och bli förstådd. Dags att bege sig ut snart...

Toppen