Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Jo, han flyger samma t.o.r bägge dagarna, övernattar i CPH (eller hemma).... Men räcker gör det, MCT=45 min.

Mvh
/NotRyan

Kollar på 16 November då jag är ledig varannan helg, så kan vara kul och passa på när jag inte är så långt ifrån nästa nivå, är ju ändå en rejäl summa poäng! :)

Flyger jag från ARN till MAD, det ligger på 3516 SEK, men då slipper jag transportkostnad till CPH som antagligen skulle bli tåg som landar på runt 500 SEK ToR, samt hotell från fredag, natten till lördag... Så de går jämnt ut, men frågan är om det går att få bättre poäng för pengarna? :D

Kollar på 16 November ... Flyger jag från ARN till MAD, det ligger på 3516 SEK, men då slipper jag transportkostnad till CPH som antagligen skulle bli tåg som landar på runt 500 SEK ToR, samt hotell från fredag, natten till lördag... Så de går jämnt ut, men frågan är om det går att få bättre poäng för pengarna? :D

Hej Oliwer och välkommen till BC! Tja, du kan ju hitta ARN-MAD för 2518 SEK den 16/11. Det är ju lite bättre. :) SK1855 ut och SK1856 hem, med tid för lunch t.o.m!

Edit: Glöm det, jag var korkad och insåg inte att du syftade på Plus. Du hade ju fått till det bra redan...

Last edited:
Hej Oliwer och välkommen till BC! Tja, du kan ju hitta ARN-MAD för 2518 SEK den 16/11. Det är ju lite bättre. :) SK1855 ut och SK1856 hem, med tid för lunch t.o.m!

Edit: Glöm det, jag var korkad och insåg inte att du syftade på Plus. Du hade ju fått till det bra redan...

Tack för välkomnandet! :D

Precis, SAS Plus blir ju dubbla poängen för inte många kronor mer sett till poängen, och så är de ju fri dricka och mat på flyget (?) :)
Kanske blir en kort visit till Madrid då :D

Jag funderar också på att göra min första Mileage Run och då till MAD eller AGP i SAS Plus som skulle ge 8000 EB. Nu till min fråga, stämmer det verkligen att jag får 8000p x 2 = 16 000 till mitt Aegean konto? Det känns nästan för bra för att vara sant därför frågar jag.

Ett annat alternativ jag även tittar på är SWISS och deras Business Saver erbjudande till bl a AGP http://www.businessclass.se/forum/d...ropa-t-r-swiss-ca-4-000-sek-inkl-skatter.html

Förstår dock inte riktigt hur jag ska räkna ut poängen på en SWISS resa. Enligt deras "Mileage Calculator" skulle man få 3000 p men det låter ju lite. Eller?
Skulle i så fall även kreditera Aegean denna resa.

Tack så länge.

Jag funderar också på att göra min första Mileage Run och då till MAD eller AGP i SAS Plus som skulle ge 8000 EB. Nu till min fråga, stämmer det verkligen att jag får 8000p x 2 = 16 000 till mitt Aegean konto? Det känns nästan för bra för att vara sant därför frågar jag.

Ett annat alternativ jag även tittar på är SWISS och deras Business Saver erbjudande till bl a AGP http://www.businessclass.se/forum/d...ropa-t-r-swiss-ca-4-000-sek-inkl-skatter.html

Förstår dock inte riktigt hur jag ska räkna ut poängen på en SWISS resa. Enligt deras "Mileage Calculator" skulle man få 3000 p men det låter ju lite. Eller?

Tack så länge.

Denna frågan borde inte ställas i SAS forumet då den gäller Aegean. Men nej du får inte 16000 miles om du krediterar resan till Aegean. För att räkna ut hur många miles du får om du registrerar dina resor hos Aegean måste du kolla i deras tabell inte i SAS eller SWISS tabell. Här hittar du Aegeans Aegean Airlines | Earn Miles

I SAS fallet ser du att du tjänar 200% av den flugna sträckan men minst 1200 miles per flyg. För att ta reda på hur långt det är mellan två städer kan du använda dig av Great Circle Mapper Sedan är det bara att räkna på. Hoppas jag lyckades förklara någorlunda :)

Aegean ger väl poäng på flygna miles så du får betydligt mindre.
Tur och retur i SAS Plus till AGP/MAD ger 8000 poäng. 2000 per enkelresa och 200% bonus för SAS Plus om du krediterar till SAS EB.
Om jag kommer ihåg rätt så ger alla plus-klasserna 200% intjäning av antal flygna miles till Aegean. Jag skulle gissa på att tor skulle du få omkring 1280*2*2= 5120 för MAD, och 1537*2*2=6148 för AGP tur och retur.

Tack så länge.

Om du ska kreditera Aegean så ta och läs den här tråden. Du tar inte bara antalet poäng som SAS ger och översätter det så du får nog räkna om det. T.ex. hittar du tabellen hur många miles du får på SAS här.

Toppen