Senaste nytt

Vi som flyger till Prag under GULD kampanjen

Jag fick tillfälle att prata med en kille från SAS i loungen i CPH som berättade lite...
...ser fram emot inom sisådär 5 år. En del har att göra med de nyligen beställda A330 och A350 och planerna för dessa samt tack vare arbetet med den mjuka varan i form av bemötande från kabinpersonal etc.

Säga upp all dansk cabin crew?
Göra Arlanda till Main Hub?

Fick man i kampanjen både 50k statuspoäng samt 50k "baspoäng" som går att boka resor för?

Nej, bara 50k statuspoäng. Ett "vanligt" år då EBG var högsta nivån hade dessa poäng alltså inte spelat någon roll. Om EBD nu kommer snart så är ju dock dessa poäng en bra boost på vägen dit också.

Jag är helt övertygad om att när SAS släpper EBD-nivån, då kommer dom också med någon ny kampanj som får oss att springa ännu fortare....

Mvh
/NotRyan

Jag är helt övertygad om att när SAS släpper EBD-nivån, då kommer dom också med någon ny kampanj som får oss att springa ännu fortare....

Mvh
/NotRyan

Helt klart, det är möjligt att SAS också lägger in krav för att uppnå EBD måste du flugit in XX(X) tusen baspoäng med SAS...

Helt klart, det är möjligt att SAS också lägger in krav för att uppnå EBD måste du flugit in XX(X) tusen baspoäng med SAS...

Ur min vildaste fantasi och dröm:
Hmm... I min kristallkula ser jag en julkalenderlucka i december med motsvarande "Res till Spanien/Turkiet för 1800/2300kr i Plus r/t"...
Ännu en lucka uppenbarar sig i kulan... "Boka och res till Europa mellan 1/1/2014 till och med 31/3/2014 och få dubbla baspoäng som ger dig möjlighet att nå högre nivåer."

Oavsett om något sådant i mina vildaste fantasier skulle ske så krävs det minimum 3..? 5..? resor mellan Skandinavien och Europa i en EBG-kampanj för att vara berättigad till "Diamond", d.v.s. man behöver både 1**,*** poäng samt 3..?/5..? resor med EBG-kampanj.
Vinst till SAS? +300 bc.se medlemmar samt c:a +5'000 andra nördar kommer hoppa på detta.
Vi räknar på det:
2500kr x 3 r/t = 7500kr.
7500kr x 5'000 nördar = 37'500'000kr... OBS: 37,5 MILJONER SEK.
Vi räknar på lite högre siffror, att totalt 30'000 stycken jagar det men alla inte får "Diamond"...
7500kr x 30'000 r/t biljetter sålda = 225'000'000kr.
Lägg till alla ordinarie resenärer och övriga intäkter så handlar det om mycket pengar att kunna investera i framtiden.

Hmm.. GT gör att jag spånar och fantiserar över vad jag skulle vilja se.
Men tänk er om EB får 200'000 fler medlemmar världen över, SAS blir ett högre statusbolag både vad gäller produkt (mjuk och hård), ordnar upp EB med ny nivå och en del detaljer vad gäller en premium lounge för denna samt Pandion och extra benefits för EBD och EBP.
Fan vad bra det kommer bli. :D

Toppen