Senaste nytt

Vi som flög SE-DIR "Nora Viking" till Oslo 26:e oktober 2013

Jag håller på att skriva en rapport på engelska, och har en fråga till alla som har lagt ut bilder här. Jag tänker använda rapporten på ett annat forum i syfte att berätta om dagen samt göra lite PR för Businessclass.se. Jag tänkte använda Picasa för detta. Har ni problem med att jag använder foton från denna tråd? I så fall respekterar jag detta och återanvänder inte era foton.

Jag har inga problem med att du använder bilderna. Men du får gärna berätta vilka du använder om du använder några och var. :)

Sammyj[ Ingen som råkar sitta på någon mer gruppbild, den som redan är publicerad missade mig precis

Här kommer ett par DSC_0154.jpgDSC_0183.jpg

Bidrar med några bilder till.

IMG_3078.jpg
Godmorgon i loungen!

IMG_3079.jpg
ARN Lounge på morgonen.

IMG_3093.jpg
Always happy Martin Björnström

IMG_3125.jpg
Kapten på SK403

IMG_3126.jpg
Styrman SK403

IMG_3128.jpg
Boardingkort för BC001 delas ut i loungen i CPH

IMG_3170.jpg

IMG_3173.jpg
Tur det numera inte är så restriktivt med elektronik av- eller påslagen under flygning... ;-)
Detta är dock ingen mobil men det var det många andra, inklusive mig som använde flitigt hela flighten.

IMG_3205.jpg
Kling och Klang?
Bill och Bull?
Lång och Lerhalm?
Nåja, de ses ihop rätt ofta har jag förstått. ;-)

IMG_3214.jpg
Mr and Mr Businessclass.no Jason Eckhoff och Tarjei Aasheim

IMG_3248.jpg
Dessa tjejer höll på att garva läppen av sig när jag försökte få med hela Nora Viking på fotot. Dock hann jag stanna och vända mig om innan jag backade rätt in i grillen. De hade bara suttit och väntat på The impact. ;-)

IMG_3256.jpg
Ni ser, jag hade traskat baklänges en bra bit! Ha ha

IMG_3261.jpg
Min trevlige stolsgranne. Mr ATC ESSA. (Nej, inte ESSA som i mig utan som i ARN) ;-)

IMG_3269.jpg
Den där lilla flygplans-pin'en försökte jag charma till mig men han var svårflirtad... Dock gick Mr till höger i bild hem med en sån dyrgrip. ;-) Han var bättre än jag helt enkelt. Eller hittade någon mer lättflirtad?

IMG_3276.jpg
Detta gäng fotar nästa generations piloter.

IMG_3283.jpg
Och här har vi dom! Hinner vi med att flyga med dessa tro?

IMG_3284.jpg
Ja, sen har vi en seriös wannabe också. En glad sådan! ;-)

IMG_3291.jpg
Tackar personalen på flygmuseet gör vi nog alla.

IMG_3300.jpg
Sen var det incheckning till kärran som skulle ta oss tillbaka till ARN igen. Det liksom gick över så fort..?

IMG_3302.jpg
Men vi som lyckades få tag på en av dessa dyrgripar kunde ju roa oss lite när vi kom hem.

Har tyvärr inga foton från middagen senare på kvällen.
Den var också supertrevlig och en fin avslutning på en dag som går till historien som en av de roligaste i mannaminne.

Tack än en gång till alla!

Forumets alldeles egna WCHR resenär/passagerare a.k.a. Adamsson :cool: filmade när SK403 landade på Copenhagen CPH efter, vad det verkar ha varit, en mycket trevlig flight from Stockholm ARN. =)

Sorry att det blev lite halvskakigt. Mycket nöje!

[video=youtube_share;kI0MBQXMRh8]http://youtu.be/kI0MBQXMRh8[/video]

Toppen