Senaste nytt

Bokning pågår: Gangnam Style Asiana First Class run 2013

sembl

Medlem
Vi kan då mötas upp där dagen innan på en middag i så fall om du vill, har inte bestämt mig hur jag ska flyga än och ta stopover. Vi tar den diskussionen över en öl på bryggan.
 

swede77

Medlem
Ska du med på "Gangnam style" resa i November? Vi ska ut och bo på Ritz-Carlton i Hong Kong och Seoul, flyga First och dricka mycket Champagne ombord Asiana :)

Ser fram emot en eventuell recension av Ritz-Carlton i HK, ska vara top of the line, våning 102-118. Är Marriott Rewards Gold, så det ska bli intressant att se vad jag får för upgrade om jag bokar Club rum. Har prel datum för HKG nu i Oktober så vi får sem vem som hinner först till Ritz. Om herrn vill ha förtur på rescensionen så lämnar jag givetvis företräde :)
 

David

Medlem
Ser fram emot en eventuell recension av Ritz-Carlton i HK, ska vara top of the line, våning 102-118. Är Marriott Rewards Gold, så det ska bli intressant att se vad jag får för upgrade om jag bokar Club rum. Har prel datum för HKG nu i Oktober så vi får sem vem som hinner först till Ritz. Om herrn vill ha förtur på rescensionen så lämnar jag givetvis företräde :)

Hej, förvänta dig inte för mycket i uppgraderingsväg då RC vad jag förstår brukar vara ganska restriktiva med detta för MR Gold/Plat. Har du några goda erfarenheter kring detta? Har själv inte bott på RC tidigare men det vore såklart kul med en uppgradering. :)
 

swede77

Medlem
Hej, förvänta dig inte för mycket i uppgraderingsväg då RC vad jag förstår brukar vara ganska restriktiva med detta för MR Gold/Plat. Har du några goda erfarenheter kring detta? Har själv inte bott på RC tidigare men det vore såklart kul med en uppgradering. :)

Jag har bott på några RC i Mellanöstern och ett i USA och faktiskt vid samtliga tillfällen fått upgrade, har visserligen varit oklanderligt klädd och flörtat lite vid incheck. Men det kan ju också bero på att dom möjligen är lite snällare med reglerna i Mellanöstern. Och i USA var det lågsäsong så det kan ju bara varit tur också. Dessutom är RC HK lite unikt vad jag förstått, beläggningen är säkert också mycket hög. Så vem vet? :rolleyes:
Dock så är konkurrensen hård i HK mellan topp 10 hotellen, exempelvis The Peninsula som just renoverats.
 

David

Medlem
Kommer bli grymt! Seating fixat? Korean Royal Dinner - ska vi satsa på det? Har hört både för/emot...

Vi har fn 3A,3K,4A över och du och jag har 3A,3K på vägen tillbaka. Gick inte att få större delen av 4 på vägen över, eller rad 1 eller 2 men kan ringa tillbaka måndag och dubbelkolla igen.

Vi kan ju snacka om Korean Royal Dinner på väg över så bokar vi det när vi landar isf (24h).
 
Toppen