Senaste nytt

Vi som flyger till Prag under GULD kampanjen

Citat från vår purser idag på SK403:

"Ladies and gentlemen. Speaking of numbers, on todays flight we are 6 crew members onboard.
In cockpit we have the Captain Jens Møltrup and next to him on the right seat is the Captain wannabe.
In the ladies department we have 4 cabin crews.
I am your purser on todays flight."

Jag gillar humor. Det visar att SAS har en väldigt bra mjuk produkt och vågar vara lite personliga. :D

Då sitter vi på SK768 på väg tillbaka till CPH.

Edit 14:14
Däremot så är det en person som checkat in bagage men inte dykt upp, så vi kommer bli försenade.

Last edited:
Konstigt, vi reste ju tillsammans båda dagarna och jag har fått min guldstatus för drygt 1v sedan.

Om jag får gissa så kanske det är olika för de olika kampanjerna?
De som fick det första targettade mailet kanske har någon annan uppgraderingsprocedur än de som hoppade på den andra kampanjen som postades här, de kanske måste uppgraderas manuellt eller i en batchkörning efter periodens slut. Jag har inte heller fått något än.

Citat från vår purser idag på SK403:

"Ladies and gentlemen. Speaking of numbers, on todays flight we are 6 crew members onboard.
In cockpit we have the Captain Jens Møltrup and next to him on the right seat is the Captain wannabe.
In the ladies department we have 4 cabin crews.
I am your purser on todays flight."

Jag gillar humor. Det visar att SAS har en väldigt bra mjuk produkt och vågar vara lite personliga. :D

Det är Espen, samma purser jag hade på min ALC Gold Run. Mycket serviceinriktad och har en stor portion humor...
Vi blev ombedda att stänga av all elektronisk utrustning som mobiltelefoner, laptops samt radiostyrda helikoptrar.

Jag berättade om honom för besättningen mellan CPH-ARN och alla typ samtidigt: Det måste vara Espen! Han är alltid sådan. :D

Btw.. Jag fick en goodie bag från sista flighten innehållandes två små gin, 2 tonic och en skumpa..
Min sambo påstår att de mutade mig för att bli av med mig. Jag var kvar i typ 10 min efter landning. :)

Toppen