Reste med SAS inhyrda amerikanska charterbolag Omni Air mellan CPH och WAS förra veckan. Hade bokat SAS-flighter redan i maj månad och seatat oss på de bästa platserna (enligt vad vi tycker) Av en händelse gick jag in i bokningen en vecka innan och upptäcker att det står att Omni Air ska operera.... Nu hade vi bokat hotell och hyrbil och synkat med vänner (som reste med annat bolag), så vi kunde inte avboka resan.
Pratade med SAS och de hade ingen koll på bolaget alls och inte heller uppgift på deras seatmap, så de platser vi fick på nya kärran var en ren chansning...
När vi boardade i CPH sa en av SAS personal att hon aldrig skulle betala för att åka med dem... Det var sedan en hemsk upplevelse med otroligt slitet plan a la 70-tal. Sätena var sönder, matbrickan i stolsryggen inkletad med matrester, inga egna tv-skärmar utan bara några få i taket på eko avdelningen. Helt öppet till businessavdelningen, ingen privacy där inte. Eko-resenärer gick genom business till toaletterna i "deras" avdelning, men eftersom det inte var någon vägg eller skynke emellan kan man förstå...
Snorkig amerikansk besättning, inget val av mat det fanns bara en sort. På utresan gjorde man inget utrop från cockpit öht. Ingen tax-free... Skulle aldrig ha rest med dem om jag vetat detta i förväg.
Har skickat klagomål till customer care och hoppas få ersättning eftersom det INTE var en SAS-produkt vi reste med.
Hälsar en besviken Eurobonus-medlem...