Senaste nytt

Vi som flyger till Prag under GULD kampanjen

Är det någon som flyger till PRG imorgon (23/10) som har för avsikt att komma tidigt till loungen?
Jag kommer vara där ca 08,30.
De som har problem att komma in i Guld Loungen kan nämna att vi har en BC.se tripp till Prag och önskar träffa sina BC.se kompisar så bör det gå bra.

Jag ska försöka vara på plats omkring kl 09 för frulle.

Problemet är att de flesta kör detta race för att nå Guld. Jag har dock inte haft problem då jag nämner att jag ska träffa BC.se kompisar.

Jag fick blankt nej på att sitta i BC.hörnan när jag skulle flyga till ORD i C (har inget guldkort än). Beror nog lite på dagsformen på den i loungen om man får komma in eller inte.

Helt fullpackad flight idag SK 1767..5 rader SAS Plus.
Tyvärr vart vi ca 15 min sena vid avgång.
Det gör att man inte hinner med nåt lounge besök i Prag :-(

Jag skrev tidigare i den här tråden, men nu så har jag definitivt bestämt mig för att haka på, det här kommer bli ganska galet :)
Jag värmer upp lite genom att åka i morgon också, så jag kommer förvarna crew om onsdagen. Någon mer i morgon också?
22OCT : 4F ner och 4A upp.
23OCT: 5E åt bägge hållen.

Jag kan meddela att det var en riktigt trevlig "Gold Run" idag :)
Det var som väntat flera BC medlemmar med till Prag :D
Bla träffade jag JTH som satt precis bakom mig på hemresan!

Jag ser verkligen fram emot morgondagens Gold Run nu :)

Eftersom jag inte har Star Gold status kommer jag tyvärr inte in i Scandinsvian lounge på ARN imorgon.
Får väl "värma up" lite i C-class loungen bredvid istället.

Jag fick blankt nej på att sitta i BC.hörnan när jag skulle flyga till ORD i C (har inget guldkort än). Beror nog lite på dagsformen på den i loungen om man får komma in eller inte.

Just när USA-flighterna går är det ofta smockfullt i Guldloungen, så då håller de nog hårdare på reglerna.

Jag kan meddela att det var en riktigt trevlig "Gold Run" idag :)
Det var som väntat flera BC medlemmar med till Prag :D
Bla träffade jag JTH som satt precis bakom mig på hemresan!

Jag ser verkligen fram emot morgondagens Gold Run nu :)

Eftersom jag inte har Star Gold status kommer jag tyvärr inte in i Scandinsvian lounge på ARN imorgon.
Får väl "värma up" lite i C-class loungen bredvid istället.

Japp, det var en trevlig dag! Det blev ett litet gäng BC-are, träffade också nilsson som stannade i Prag och åker med oss hem i morgon. Crew blev också förvarnade om morgondagens aktivitet, och han jag pratade med visste faktiskt om vår MD_80 flight på lördag. Han hade också läst om Björnström i tidningen!
Ni missade väl inte heller att vi fick en särskild dedikering av kaptenen när han hälsade alla välkomna till returresan :)

Vi blir nog ett bra gäng i C-loungen i morgon också. Det var i princip helt dött där runt 11-tiden så vi kommer nog att märkas.

Ojdå... jag som tänkt åka tillbaka till kontoret efter landning...

Nää, det kommer du inte hinna. Hoppas några är på ett litet "after-Prag"-event eller så när vi är tillbaka?

Last edited:
Toppen