Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Kör en snabbis GOT-ARN-GOT idag innan jag ska åka GOT-ARN-KRN senare ikväll.
Har just hoppat av på ARN och det visar sig vara samma buss tillbaka till GOT om 35 min. ;) Får se om de byter cabin crew då...

Dags att åka till ARN igen...
BÅDE nytt plan och ny crew denna gång! :)
Hann klämma en räkmacka och en 0,6 l öl här på Landvetter.

Ringde SAS/EB och frågade om denna t/r med Star Alliance till Nice kvalar in i Bonus Challenge-kampanjen:

Ditresan ARN-ZRH(SK) / ZRH-NCE(LX) och hemresan NCE-CPH-ARN(SK)

Fick nej till svar. Fick känslan att personen i andra ändan inte hade riktig koll, vad säger expertpanelen på BC.se?

Ringde SAS/EB och frågade om denna t/r med Star Alliance till Nice kvalar in i Bonus Challenge-kampanjen:

Ditresan ARN-ZRH(SK) / ZRH-NCE(LX) och hemresan NCE-CPH-ARN(SK)

Fick nej till svar. Fick känslan att personen i andra ändan inte hade riktig koll, vad säger expertpanelen på BC.se?

Jag skulle säga nej, på grund av det finns en leg med LX. Bonus Challenge gäller bara på SK Group avgångar inte Star Alliance.

Jag skulle säga nej, på grund av det finns en leg med LX. Bonus Challenge gäller bara på SK Group avgångar inte Star Alliance.
OK, tack för svar. Tänkte att den kunde räknas som en Open Jaw med SK ARN-ZRH, NCE-CPH-ARN vilket jag har för mig att någon tidigare skrivit om att det är OK.

Får väl helt enkelt börja resan 6 timmar tidigare för att vara på säkra sidan...

Nu förstår jag inte hur du menar. Bagagehanteringen är ju kunglig på TXL. Är det inte charmigt att plocka upp sitt bagage vid gaten istället för ett tråkigt bagageband. OBS IRONI

...eller att inte plocka upp det alls! Har bara åkt via TXL en gång. De tappade bort min väska, bojkottar skiten sen dess. Min tyska kollega har också bara åkt via TXL en gång, hans väska tappades också bort. Även han bojkottar.

Sorry, OT.

Hinner inte svar på detta: Mitt firma´s agent bokade två enkelt billetter på ulika PNR-nr och inte t/r men samma avgång-destinasjon. Vil det tella med som en t/r?

Toppen