Senaste nytt

Dubbla EuroBonus-poäng på Diners inför julhandeln

OBS!!Jag betalade med Diners förra kampanjen, men då drogs det inte direkt från kortet, utan tog några dagar och jag fick inte poängen!!
Bråkade med dem om det, men det är tydligen så att det är när pengarna bokförs på kontot den dagen det gäller...(smart att de har kampanjen på helger då pengarna sällan bokförs) men de kanske har ändrat det i år?

OBS!!Jag betalade med Diners förra kampanjen, men då drogs det inte direkt från kortet, utan tog några dagar och jag fick inte poängen!!
Bråkade med dem om det, men det är tydligen så att det är när pengarna bokförs på kontot den dagen det gäller...(smart att de har kampanjen på helger då pengarna sällan bokförs) men de kanske har ändrat det i år?

Om du syftar på sommarens kampanj så tror jag att de som handlade på nätet under kampanjperioden fick bonuspoäng i alla fall.

javisst. Går bra på samma ställe oxo någon timme senare. Är du gift eller har någon vän du litar på (OK inte samma sak..) så be denne gå in någon minut efter ditt köp och sälj.. fast helt ok att göra det själv oxo. Risken för värdeförändring kan ju även vara en chans till värdeförändring oxo om man som jag försöker se allt positivt. :D

Jag kan se 2 hakar med guldväxlardealen.

Det ena är att spreaden är rätt hög på guld (4-5%), så förlusten på växlingen medför att det blir dyra poäng även utan värdeminskning (själv värderar jag EB-poäng till ca 10öre/st, så i det här fallet är det ungefär plus/minus noll med 40p/100 SEK köp).

Det andra är att åtminstone Tavex (som har butik vid Norrmalmstorg) inte tar kredit-/betalkort utan bara kontokort... Varför är inte så svårt att lista ut.

Det hände inte långt efter att AmEx/EB-kortet introducerades. 2009-2010 någon gång, alltså.

Är du säker på det. Hade du sagt 2004-2005 så hade det känts bättre men såvitt jag minns har det varit så i många år.

EDIT

Du har rätt. Diners hade 15 poäng tidigare dvs före hösten 2009.

1.jpg

Last edited:
Som ni säkert räknat ut, iom dubbla poäng på SAS EB Mastercard 22-24 november, har Diners Club också dubbla poäng 22-24 november. :)

Är det någon som har testat att köpa Spendon förbetalda Mastercard? Finns på Pressbyrån och 7Eleven och går att ladda med upp till 1500 kr. Avgiften är 39 kr. Köper man då det är dubbla poäng blir det 6,34 öre/poäng. Givetvis dyrare än vanliga presentkort men de går ju att handla med nästan var som helst.

Toppen