Senaste nytt

Buy miles: United Mileage Plus rea

Köpa 50.000 UA miles (+60% bonus: 30.000 UA miles = totalt 80.000 UA miles) kostar lika mycket som att köpa 50.000 + 50.000 US miles. (1.881,25 USD).

Japan-Söderhavet T/R i Business class kostar 40.000 UA miles per person så det blir grovt 15.000 SEK för två personer i Business class inkl. skatter och avgifter.

Någon som vågar gissa när nästa rea kommer? :confused:

Följdfråga: Vet någon om man kan ringa till United och boka flyg som man inte får fram på deras hemsida? Exempelvis om man vill flyga LH F från FRA och önskar flyga ARN-FRA dagen före F-flighten?

Följdfråga: Vet någon om man kan ringa till United och boka flyg som man inte får fram på deras hemsida? Exempelvis om man vill flyga LH F från FRA och önskar flyga ARN-FRA dagen före F-flighten?

Det går utmärkt att ringa till united för att boka sin resa, och så länge stoppet är mindre än 24h i FRA kan du flyga in kvällen innan. Det tillkommer dock en bokningsavgift på $25 när man bokar via telefon.

Flygningar med en natt emellan men med stopp på under 24hr brukar ofta gå att få fram på UA hemsida om man väljer multi city istället för one-way/return. Värt att testa. Oftast räknar den antalet miles rätt, men vid några tillfällen felaktigt som en stop over och kräver extra miles om det är en one-way eller om redan har en annan stop over inlagd i en returbiljett. I så fall behöver man ringa och UA brukar då ta bort telefonbokningsavgiften.

Jag antar att UA hemsida förutsätter att man alltid vill åka samma dag i den mån det faktiskt går.

Last edited:
Kan vi inte bryta ut bokningsfrågor till en "boka" tråd likt vi har med USDM för varje gång jag ser nytt i denna tror jag att det kommit ny köpa kampanj :/

En ny rea vid köp av United Mileage miles och denna gången får man 40% rabatt på priset. Rean pågår tills 17 feb. Kanske inte de bästa priserna, framförallt efter de höjde priserna på de flesta bonusresorna.

Limited-time: Buy miles at up to 40% off for a spring escape
Australia - North/South Asia var faktiskt en av fa rutter som blev billigare i och med United's redemption-devalvering.

Nar de kor 40% rea pa miles ar det nu billigare att flyga mellan Australien-zonen och South Asia (dock ej North Asia) med Mileage Plus-miles jamfort med Lifemiles (nar de har double miles bonus-kampanj). Se exempel nedan:

MEL-BKK return (TG, J class)
UA: 60,000 miles return ($1,354.50 vid 40% rea) + $102.20 tax/fees = $1,456.70 total
LM: 95,000 miles return ($1,425.00 vid 2x bonus) + $127.30 tax/fees = $1,552.30 total

SYD-BKK return (TG, F class)
UA: 80,000 miles return ($1,806.00 vid 40% rea) + $115.90 tax/fees = $1,921.90 total
LM: 130,000 miles return ($1,950.00 vid 2x bonus) + $141.98 tax/fees = $2,091.98 total

Nagon som har koll pa om United har haft storre rabatter an 40% tidigare?

Last edited:
Targeted Buy miles kampanj. Det är olika rabattsats beroende på kontot.
Jag fick 25% rabatt men min vän fick 40%.
Länken är personlig ock knyten till kontot.

Screenshot är för länken på min väns konto.
Screenshot20140311_4.png

Toppen