Senaste nytt

Utbud ombord. Lokala inslag på menyn - öl.

Warsteiner på glasflaska med Lufthansa är alltid trevligt! Och gott!

Tycker det är roligt att bolagen kör med inhemsk öl, det blir liksom lite exotiskt då. Senast Sagres på TAP.

Således förespråkare av Pripps Blå på SAS ex-Sverige! :cool:

Blev mycket förvånad över att bli serverad öl i glasflaska, med tanke på att maten serverades med plastbestick...

Måste också påpeka att Sverige har eh, betydligt intressantare öl än Pripps Blå (att den ens finns kvar!)

Vi borde kanske starta en öl-tråd? Med tanke på att det finns trådar om andra dryckjom :cool:

De 13 (14!) ølmærker fra min tur Danang-Saigon-Doha-Dar-Addis i April dette år faldt således ud

Danang (VN business lounge)

1 Bia 333
2 Carlsberg (ex. Vietnam)
3 Tiger

On board VN Danang to Saigon
4. Warsteiner
5. Halida

Skyteam lounge in Addis

6. Gambrinus (Czech beer from Pilzen)
7. Hanoi

Saigon-Doha-Dar by Qatar Airways
8. Heineken

Dar es Salaam Tanzanite Lounge

9 Kilimanjaro
10 Serengeti beer
11 Safari
12 Castle Milk Stout

Dar-Addis (by Ethiopian)
13. Sct. George (in bottle)
14. Carlsberg (in can, ex. Denmark)

Som det ses er Qatar Airways en ølmæssigt meget monoton oplevelse. Den bedste øl på turen var uden tvivl den tjekkiske Gambrinus....

Last edited:
På SWISS intra EU i Y serverades följande:
WP_000096.jpg

Australiensare tar ju det där med öl och drinkar på allvar. Qantas har ett bra ölsortiment. Med några mindre bryggerier som James Squire Golden Ale och Little Creatures Pale Ale förutom de vanliga med Crown Lager, Toohey Dry, Victoria Bitter, Hahn Premium Light och Heineken.

Första och enda gången jag åkte med Spyanair så fanns en sak som var positivt med det.
Det var då att det fanns Guiness att dricka ombord. Man fick naturligtvis köpa den, men ändå.

Jeg har brokket mig til Qatar Airways i årevis over at de kun serverer Heineken. Men nu sker det: De er begyndt at tilbyde 2-4 forskellige mærker på deres ruter (dog ikke stout og ikke de bedste øl, men kun de meget kommercielle, kendte mærker)

czech Airways serverar som tur är inhemsk öl. Dock bara Budvar, som jag inte tycker är den roligaste, men ljusår bättre än Carlsberg/Heineken etc.

Minns att SAS för några år sedan hade öl från Amager Bryghus i C till USA. Hittade den dock bara en gång.

• Gilla
Reactions: pep
Toppen