Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Bara David!

OW bokar man väl inte med USDM, eftersom det kostar lika mycket som en T/R?

Häftig bokning du gjorde - det är ju verkligen att tänja på villkoren. Såg du till att optimera transfertiderna på varje flygplats så att du hann besöka varje stad?

Schysst bokning Glenn E!

Hur är det egentligen med antal tillåtna segment på en USDM award biljett. Jag trodde det var max 4 segment per rikting, men du har väl 5 segment till DPS och 3 segment hem. Är kanske totalen max 8 segment på en T/R det som är viktigare och räknas?

Det verkar vara flexibelt, bokade 9 segment med USDM med open jaw här om veckan, inga problem frutom att agenten hade svårt att fatta var LLA var och hitta reor där... :)

Bara David!

OW bokar man väl inte med USDM, eftersom det kostar lika mycket som en T/R?

Häftig bokning du gjorde - det är ju verkligen att tänja på villkoren. Såg du till att optimera transfertiderna på varje flygplats så att du hann besöka varje stad?

Du har nog rätt, det är kanske EB där man kan köra oneway för 60% av t/r.

Jag gjorde resan tors-sön inkl connection CKG-PEK-CKG så det blev inte mycket sett. Hade iofs varit i alla städer men inte flugit business med Asiana, Thai, Singapore Airlines och ANA som jag fick chansen att prova. En övernattning i Seoul, en vid HKG och en ombord SQ SIN-HND blev det.

Det verkar vara flexibelt, bokade 9 segment med USDM med open jaw här om veckan, inga problem frutom att agenten hade svårt att fatta var LLA var och hitta reor där... :)

Precis 9! Det ska jag prova imorgon för jag ville ju egentligen ha Asiana första klass på hemvägen.

Jag försökte boka OZ 764 som går från DPS till ICN 10 februari kl 0300 men USDM agenten kunde inte hitta det flyget.
Han sa något om att alla flyg som går innan 0300 måste han söka på dagen innan och detta var ju exakt 3 timmar efter midnatt.
Är det någon som vet hur USDM kan hitta denna flight?

Enligt agenten jag pratade med när jag bokade en fligth på småtimmarna var att de måste söka på dagen man öppnar incheckning eller nått sånt annars hittar de inte de som ligger just efter midnatt.

David,

Jag fortsätter diskussionen på denna tråd, eftersom doktorn har ordinerat det.

Jag måste återkomma till din häftiga USDM boking: "....Har själv bokat 1+5 (PEK-ICN(dest)-HKG-BKK-SIN-HND-PEK." Lyckades du få denna award för 30k miles eller blev du tvungen att betala 60k miles eftersom du flög hem via BKK och SIN? Din rutt är ca 8400 miles enl GCM och fick du den för priset av en North Asia redemption, så var det ju ett riktigt kap.

David,

Jag fortsätter diskussionen på denna tråd, eftersom doktorn har ordinerat det.

Jag måste återkomma till din häftiga USDM boking: "....Har själv bokat 1+5 (PEK-ICN(dest)-HKG-BKK-SIN-HND-PEK." Lyckades du få denna award för 30k miles eller blev du tvungen att betala 60k miles eftersom du flög hem via BKK och SIN? Din rutt är ca 8400 miles enl GCM och fick du den för priset av en North Asia redemption, så var det ju ett riktigt kap.

Nej, jag fick betala för resa mellan två zoner tyvärr. Jag hade inte mer tid men annars hade jag siktat på att åka en vända till Indien också eftersom jag ändå betalade 60k. Award inom asien är väldigt prisvärt m.a.p. de olika bolag och lounger man kan prova och att även regional business class är något att skriva hem om till skillnad från vad vi har i Europa.

Reserapport finner du föresten här om intresse finns. http://www.businessclass.se/forum/reserapporter/4116-nya-c-upplevelser-oz-tg-sq-nh.html

Tips: Det finns plötsligt mängder av F-säten hos ANA/NH nu. Mitt lilla ana-award-availability-tool-scraping-system räknade till 364 platser på de rutter jag monitorerar (europa<-->asien).

Hoppas kunna publicera lite mer explicit data från mitt lilla script snart...

Tips: Det finns plötsligt mängder av F-säten hos ANA/NH nu. Mitt lilla ana-award-availability-tool-scraping-system räknade till 364 platser på de rutter jag monitorerar (europa<-->asien).

Hoppas kunna publicera lite mer explicit data från mitt lilla script snart...

Har märkt det, känns tryggt att de ökar när Asiana håller på att byta till 2-klass plan här och där...

Toppen