Schysst bokning Glenn E!
Hur är det egentligen med antal tillåtna segment på en USDM award biljett. Jag trodde det var max 4 segment per rikting, men du har väl 5 segment till DPS och 3 segment hem. Är kanske totalen max 8 segment på en T/R det som är viktigare och räknas?
Det verkar vara flexibelt, bokade 9 segment med USDM med open jaw här om veckan, inga problem frutom att agenten hade svårt att fatta var LLA var och hitta reor där...![]()
Bara David!
OW bokar man väl inte med USDM, eftersom det kostar lika mycket som en T/R?
Häftig bokning du gjorde - det är ju verkligen att tänja på villkoren. Såg du till att optimera transfertiderna på varje flygplats så att du hann besöka varje stad?
Det verkar vara flexibelt, bokade 9 segment med USDM med open jaw här om veckan, inga problem frutom att agenten hade svårt att fatta var LLA var och hitta reor där...![]()
Jag försökte boka OZ 764 som går från DPS till ICN 10 februari kl 0300 men USDM agenten kunde inte hitta det flyget.
Han sa något om att alla flyg som går innan 0300 måste han söka på dagen innan och detta var ju exakt 3 timmar efter midnatt.
Är det någon som vet hur USDM kan hitta denna flight?
David,
Jag fortsätter diskussionen på denna tråd, eftersom doktorn har ordinerat det.
Jag måste återkomma till din häftiga USDM boking: "....Har själv bokat 1+5 (PEK-ICN(dest)-HKG-BKK-SIN-HND-PEK." Lyckades du få denna award för 30k miles eller blev du tvungen att betala 60k miles eftersom du flög hem via BKK och SIN? Din rutt är ca 8400 miles enl GCM och fick du den för priset av en North Asia redemption, så var det ju ett riktigt kap.
Tips: Det finns plötsligt mängder av F-säten hos ANA/NH nu. Mitt lilla ana-award-availability-tool-scraping-system räknade till 364 platser på de rutter jag monitorerar (europa<-->asien).
Hoppas kunna publicera lite mer explicit data från mitt lilla script snart...