Senaste nytt

Vad har du för andra (dyra) hobbies?

........Jag spenderar också ohälsosamt mycket pengar på mat och fika.... Jag tror/hoppas att jag inte känner någon som dricker mer kaffe:p.

Desvärre kan jag nog stuvas in i detta fack. På gott eller ont. Men när man får rabatt på espressokapslarna köper man definitivt för mycket :)

I övrigt så har det blivit väldigt sparsamt med hobbies de senaste åren. Annars så står segling och skidåkning högt upp på listan.

1
Jag spenderar också ohälsosamt mycket pengar på mat och fika.... Jag tror/hoppas att jag inte känner någon som dricker mer kaffe

På avdelningen för kaffe så har tillgången på kvalitetskaffe exploderat!
Idag finns ett flertal mikrorosterier som rostar kaffebönor som de värsta vinslotten i Frankrike.
Det finns kaffeböner som ska "passera igenom" en vildkatt för att få rätta aromen!?!
å kostar flera tusen/kilot :cool: (vilket skitgöra)
det har varit slut men hoppas få prova nåt hekto snart...

Kaffeintresset har dragit ned på te-avdelningen som tidigare dominerade.
Här köper jag helst Darjeelingteer från utvalda gårdar

Några dyra hobbys på min front är hästägare på två hästar. (delägare) Hästarna heter Hugo Palema 4 år står i Kalmar tränas av Dennis Forsnor & Say That Again 2 år pappan heter Viking Kronos. Tränas & skall köras av Björn Goop. Samt de spel man gör på V75 eller så kallade utflykter med frugan till travbanan. :cool: Samt resorna till olika länder.

Undres på hvilke fruer dere har, som koster dere så mye. Tror ikke jeg har kostet min kjære noe mer enn tålmodighet og en del timer på kjøkkenet (er ikke så god til å lage mat, jeg... :D ).

Når jeg tenker meg om har jeg jo en god del hobbyer som koster penger; hund, friluftsliv (utstyr er dyrt), gaming og fotografi - men det koster meg ikke så mye for jeg har et gammelt kamera jeg ikke kjøper utstyr til :)

Kopiös Nespresso konsumption
Dyra handväskor
Resväskor (närmare besatt)
Äta ute. Med 3 barn så blir det ganska extravagant.
Dyra ansiktskrämer som lovar att ta bort rynkor. La Prairie på NK gillar mig...mycket.

Jag har den med resor enkelt kombinerade dyra hobbyn att äta god mat. Jag tar alltid och kollar 50 best restaurants innan jag åker till ett nytt land.

På hemmafronten så betyder det hårdvara. Råsaftcentrifug, tryckkokare, vakumförpackare, glassmaskin etc.

Cigarrer, Single Malt, Absolut Vodka och gadgets i största allmänhet... Skulle vilja få råd att ställa en Peugeot 205 T16 series 200 i garaget också en till en sån är jag alltför tunn i plånboken :(

Toppen