Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: LifeMiles
Flygbolag: Lufthansa (LH)
Kabinklass: Business
Origin: Montréal
Destination: Munich, och sen vidare...
Antal poäng: 25.000 x 3
Skatter&avgifter: 100$
När: Januari 2014
Bokad: Augusti 2013

YUL-MUC-XXX-XXX i C för 3 passagerare över nyår, rätt bra värde för poängen, nya A330 Business på den linjen också :) Bra att se att USDM Agenter har konkurrens inom geografikunskap!

Bra bokat charlesswe!

Då kanske det finns lite värde i LifeMiles trots alla devalveringar de har gjort.
Handlar det om en online eller telefonbokning?
Att det är en OW förstår jag, men det vore trevligt om du kunde avslöja i vilken kontinent de bägge XXX destinationerna ligger, för destinationerna själva antar jag att du inte vill avslöja annars hade du inte markerat dem XXX!

Bra bokat charlesswe!

Då kanske det finns lite värde i LifeMiles trots alla devalveringar de har gjort.
Handlar det om en online eller telefonbokning?
Att det är en OW förstår jag, men det vore trevligt om du kunde avslöja i vilken kontinent de bägge XXX destinationerna ligger, för destinationerna själva antar jag att du inte vill avslöja annars hade du inte markerat dem XXX!

Finns några alternativ....

A. Om det är internet:
Det kan vara enväga tillbaka till Nordamerika eller Karibien med "jump" i dyrare zon. Detta fungerar ofta på mindre trafikerade flygplatser där inte Lifemiles lagt in en spärr.
Ett annat alternativ är att man prissatt destinationen enligt fel zon. Detta förekommer ofta i t.e.x. Centralasien (Kazakstan t.e.x).

B. Om det är via telefon:
Jag har pratat med Lifemiles kundtjänst ett antal gånger. Med tanke på vilken koll de har kan man troligen lura dem till vadsomhelst. Om alternativ B är rätt kan slutdestinationen vara iprincip varsomhelst.

Ett tips för er som söker dessa trix är att använda Star Alliance map och leta efter flygplatser som saknar anslutning till den egna kontinenten. Detta fenomen tvingar dig ju till att byta i dyrare zon, och ibland kan det bli lååångt... Centralafrikanska flygplatser har t.e.x ofta bara anslutning till Europa inom A*.

Bonusprogram: UA Mileage Plus
Flygbolag: SQ,NZ,UA,NH
Kabinklass: C
Destination: GUM
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng: 57500
Skatter&avgifter: 106 USD
När: 30. Okt
Bokad: augusti 2013

BKK-SIN SQ C
SIN-CHC SQ C
Stopp
CHC-AKL NZ Y
AKL-NRT NZ C (Business Premier)
NRT-GUM UA C
stopp
GUM-NRT UA C
NRT-PVG NH C

separat har jag också CPH-PVG på AMEX 2 for 1 och köpt en billig biljett (totalt 1590sek) PVG-MFM (Stopp)-BKK

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Last edited:
Bonusprogram: UA Mileage Plus
Flygbolag: SQ,NZ,UA,NH
Kabinklass: C
Destination: GUM
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng: 57500
Skatter&avgifter: 106 USD
När: 30. Okt
Bokad: augusti 2013

BKK-SIN SQ C
SIN-CHC SQ C
Stopp
CHC-AKL NZ Y
AKL-NRT NZ C (Business Premier)
NRT-GUM UA C
GUM-NRT UA C
NRT-PVG NH C

separat har jag också CPH-PVG på AMEX 2 for 1 och köpt en billig biljett (totalt 1590sek) PVG-MFM (Stopp)-BKK

http://www.gcmap.com/map?P=BKK-SIN-CHC-AKL-NRT-GUM-NRT-PVG&MS=bm&MR=540&MX=540x540&PM=*

Visa bifogad bild 19369

Fin resa! Med mer avancerad routing (som din) så använda gärna
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

airborn,
Intressant resa du har lyckats boka.
Eftersom jag inte känner till UA Mileage Plus så bra och tycker att deras FF-program verkar intressant har jag kollat deras tabeller, etc., men jag kan inte få det att stämma med din bokning. Kan du hjälpa mig på traven?
T/R South Asia - Oceanien kostar 50,000 miles och du har betalat 57,500 miles.
Du har en stopover i CHC och slutdestination GUM. Hur kommer du vidare till PVG via NRT och har du bokat en separat biljett för denna sträcka (T/R eller OW och till vilken mileskostnad)?
Kunde du boka awardresan online eller blev du tvungen att ringa in för att boka den?

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen