Senaste nytt

Fredagstråden™

Har varit en lätt omtumlande vecka ur ett Frequent Flyer Freak (FFF) perspektiv. I måndags var jag helt inställd på att 13/14 får det bli en soft-landing till BAEC-silver när guldgränsen går upp till 1500 TP. Häromdagen insåg jag att jag även under 13/14 kan kvala till BAEC-gold på 800-TP nivån:eek: Och vad gör ett sant FFF då? Jo börjar givetvis planera för hur jag förutom att försöka behålla AAdavantage Platinum, kvala in för FTL med M&M, även lyckas återkvala för BAEC-Gold. Blir en del funderande med tanke på att basen i mitt resande är två long haul till HKG, samt en bonus tripp till Aisen på sommaren, plus eventuellt någon konferensresa per år. Men Sydostasien är ju Mileagerunnens Mecka:D Så planen är hyfsat klar:D

Sitter på trevliga The Randolph i Oxford och väntar på min polare Chrille som skall duscha innan middag som är bokat på Malmaison i kväll. Underbart att återvända till mysiga Oxford, och en virvelvindsdag som började i London 05:50, första möte redan 07:15.

Blir nog lugnt i kväll då vi återvänder till Sverige redan 08:45 från Oxford i morgon. Måste jo hinna hem till ett visst 40 års firande i skärgården :)

Trevlig helg!

Njuter av en vacker solnedgång från en terrass på södra Gotland. Allt är tyst och lugnt. Den här ön är bara så avstressande! Tyvärr blir det bara ett snabbesök denna gång för att fixa diverse måsten, har ju en kollega hemma i Stockholm som måste firas ordentligt denna helg... ;)

IMG_0288.jpg

Varit en intressant fredag. Först 787 till London då jag träffade några från Flyertalk.
Bästa crew jag varit med om ombord!
Brevid mig satt en SK Pandion/BA GGL som bor i London. Tipsade honom om BC (får se om han dyker upp) sedan på Hilton LHR T5 så träffade jag en snubbe från Dallas som reparerar helikopterblad.
Så har varit många intressanta samtal idag :)

Fredagskvälll spenderades på en shabu-shabu restaurang i Ginza område efter mässan.

Maten smakade gott och service var toppen men man bör inte varar hungrig när man går dit. :p

Två förrätter
Kakiyasu_ 01-1.jpg
Kakiyasu_ 02-1.jpg

Shabu-shabu. Det kom fler och det var personalen som tillagade och inte av oss själva som på andra ställen.
Kakiyasu_ 04-1.jpg

Dessert: Päron och matcha glass
Kakiyasu_ 05-1.jpg

Certifikat av Matsusaka beef som användes till dagens måltid
Kakiyasu_ 03-1.jpg

Efter maten blev det obligatoriska karaoke som vanligt för japaner och de andra ville ta en runda av barbesök efter kl. 24 när vi äntligen kom ut från karaokebaren. En tysk och jag tackade vänligt nej för ytterligare barbesök och vi gick tillbaka till hotellet.

Dr. Miles,

Ser verkligen gott ut, även om små portioner, som du ju skriver. Hellre satsar jag själv på kvalitet istället för kvantitet.

Hur är priserna i Japan nuförtiden, då valutan har gått ned något. Vad får man räkna för en anständig måltid i tex Tokyoområdet?

Da var OY-KHE prøveflydd, i tilfelle vi statusløse ikke får innpass på sisteflight. For en trivelig flight! :) Big smiles her på CPH. Verre at det enda er 1t til flyet går til Oslo...zzzzz :p

Tar hellre 1h på CPH statuslös og ikke 3,5t på Flesland :(

Dagens taper: Olsson som försöker vara vaken hela natten og somnar når han ska ta flybussen. Resultat, gratis nya biljetter men 3,5h på Flesland og 6h på CPH. Å hem 7-8h senare än planerat. Lördagen kommer spenderas på flygplatser, jaja. Finns väl värre saker.

Hur är priserna i Japan nuförtiden, då valutan har gått ned något. Vad får man räkna för en anständig måltid i tex Tokyoområdet?

Har inte märkt någon större skillnad faktiskt, bara när jag översätter lönen till kronor :(
Åt på Jim Thompson (Thai) i Ginza igår, 4200 yen per person (sex rätter) + dricka + 10% bordsavgift. Men då är det Ginza också...

Toppen