Senaste nytt

Bästa Business Class to New York

TheEagle

Medlem
Hej! Har precis landat i NYC efter en flygning med BA001 från LCY. Vill du ha en väldigt trevlig upplevelse så tar du BA från ARN till LCY och sedan vidare till JFK. Kan garantera att du får en trevlig flygning och att flyga en A318 över Atlanten med bara 32 personer ombord är en väldigt trevlig känsla och den är svårslagen.
SAS till EWR direkt är en väldigt bra flight. SAS levererar alltid på longhaul i C. Visserligen är deras stolar inte de bästa men på en dagflight till NYC är de super. På hemvägen finns dock andra bättre alternativ men då måste man mellanlanda vilket är en klar nackdel. Swiss har ju en fantastisk C-klass t.ex.
Har inte kollat priserna för din resa men ovan har du några av mina tankar.
 

jaros1f

Ny medlem
Bhen: kanske idiot dum fråga - men vad menas med flygit "longhaul" - menar du flugit "longt" eller annat? Frågar främst för att vissa flygbolag, t ex (tror jag) Norwegian, skriver Norwegian, flygs an "Norwegian longhaul". Annars bra svar/kommentar - låter rimligt. Tack!
Ta det som är billigast - det är dessa bolag som annonserar häftigt - jag kontaktade fem av dessa och som lägst fick jag offerter av två olika på 1990 USD tor per pperson - flyg med SAS från ARN till EWR en mellanlandning (Oslo, resp CPH) på vägen ut, samt direkt tillbaka. Bra pris, men kan man lita på att de är seriösa? Någon som har erfgartenhet med "Best in the sky" eller eller "Promoluxurytravel" - finns många fler. . De säger att de köper bonuspoäng från företag och säljer vidare så att Business blir minst 50% billigare ... any comments?
 

jaros1f

Ny medlem
The Eagle - tack för super svar. Gillar sådanna personliga svar från de som har stor erfarenhet! Skall kolla UK trippen.
 

Storsteffe

Medlem
OW har drive för under 15 då får du åka hyfsad C till London och BA har mycket trevliga lounger som man tillbringa många timmar i utan att bli uttråkad om man vill annars finns det korta byten.
 

Senator

Moderator
Direkt med UA69 ut och UA68 över nuvarande SAS produkt är mitt stalltips. Skönt med direktflyg om man inte jagar status och poäng. Kommer nog både en och två reor innan avresa.
 

TheEagle

Medlem
Då krävs det nog att du prickar in någon rea hos till exempel BA.

De har rea ganska ofta på One World. Vill man flyga SAS blir det oftast dyrare. Andra *A bolag brukar ofta matcha One World. Se till att flyga LX eller UA för att få 200% om man krediterar poäng på SAS EuroBonus.
 

TheEagle

Medlem
The Eagle - tack för super svar. Gillar sådanna personliga svar från de som har stor erfarenhet! Skall kolla UK trippen.

Har BA, AY, AA eller IB bra priser till NYC kan man oftast ta denna flight. På utresa helt suverän. Kan vara lite svår att få fram när man bokat bara. Använd ITA Matrix för tillgänglighet. Varför inte passa på att testa AA:s nya 777 hem. Flyger själv den 8:e sep så har inget utlåtande än.
 

jaros1f

Ny medlem
Vad till exempel denna rea från BA? 15,000 SEK/person. Eller vänta yterligare?

Outbound - Thursday 6 Feb, 2014
10:45
6 Feb 12:25 Arlanda (Stockholm) Heathrow (London) BA0775
British Airways Club Europe
14:20
6 Feb 17:20
6 Feb Heathrow (London) John F Kennedy (NY) (New York) BA0173
British Airways Club World

Inbound - Monday 10 Feb, 2014
21:30
10 Feb 09:25
11 Feb John F Kennedy (NY) (New York) Heathrow (London) BA0114
British Airways Club World
10:30
11 Feb 14:05
11 Feb Heathrow (London) Arlanda (Stockholm) BA0778
British Airways Club Europe

Taxes, fees and carrier charges per person
Total price**

2 Adults 11,010.00 SEK 4,091.00 SEK 30,202.00 SEK
 
Toppen