Senaste nytt

Smile - ?

Igår på 17:50 ARN-MMX bar samtliga CC Smile-taggar och pursern uppmärksammade det stora antalet lojala resenärer i kabinen. Sedan gavs gratis kaffe emot uppvisande av EBG. High Five!

Last edited:
Trots min mycket unga ålder som är just på rätt sida av medelålder så är jag lite "old fashion" när det gäller resor. För många är detta idag bara en buss resa, men att åka i affärsklass och första klass har en viss protokoll i min egna lilla värld.

Jag bryr mig inte alls om andra vill ha mjukisbyxor på som det står "Juicy" över röven, har på sig shorts eller sandaler om deras personliga hygien inte påverkar oss andra. Personligen tycker jag det är jobbigt att sitta i skinnsäten i shorts; man svettas jo bara på en gång så det finns inte för min del.

Jag har sedan jag började resa mellan USA och Skandinavien 2-3 gånger per år 1993, alltid rest med skjorta/kavaj och under universitetstiden med slips. Detta var med flit då jag insåg man fick fördel med detta.

För det mesta brukar jag köra "ledigt med med stil", dvs bekväma byxor (där jeans är gränsen), skjorta och kavaj. Ibland blir det tvunget att ta kostymen, dels pga tidsbrist eller att jag helt enkelt inte orkar släpa på en klädgarderob utöver handbagaget.
Shorts har jag faktiskt bara rest i under ö-flygningar i Oceanien, men först efter att ha sett att i princip var och varannan som satt i C ombord på NZ gjorde det. Men då snackar vi förstås inte badshorts... ;) Skulle dock inte göra det "till vardags".
Numera har jag ju en ANA-PJ som var riktigt bekväm att resa i, så den får nog följa med på nästa långflygning.

Kanske ny tråd: vem har bästa PJs i flera kategorier:
Snyggast
Bekvämast

Jag tycker faktisk min Christian Lacroix från Air France är snyggast och min generic BA PJ bekvämast.

får mig att tänka på

[video=youtube;KqJ_pN-XHOc]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=KqJ_pN-XHOc[/video]

Snart kan vi ha ANA Pyjamas Klubb här. ;)
Jacob, rob74, vem mer?
Haha! Jag har faktiskt två olika modeller ANA pyjamasar. Så är det någon som känner sig försummad finns det att låna. Den äldsta modellen i grått är den bästa, både skön och snygg. Den nyare är mer som träningsoverall.

Jag har några Singapore Airlines pyjamasar också, fast de tenderar att bli ganska varma att sova i.

Igår på 17:50 ARN-MMX bar samtliga CC Smile-taggar och pursern uppmärksammade det stora antalet lojala resenärer i kabinen. Sedan gavs gratis kaffe emot uppvisande av EBG. High Five!

Snyggt. Det kostar INGENTING för SAS men ger så otroligt mycket tillbaka. Riktigt kul att det börjar hända saker.

Toppen