Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

Spiste wrap for første gang her i forrige uke. Det var godt, mye bedre enn den triste pizzaen man fikk med gamle menyen :) Fikk også et smørbrød hos en pilot her om dagen, vet ikke om den var fra salgs-menyen eller crew-special (den var bare i plastikk, uten noe skrift eller innholdsfortegnelse), men den var kjempegod med ost, en form for kjøttpålegg, smakfullt smør og paprika.

Man savner jo innimellom "middagene", men jeg tenker det kommer tilbake om litt så jeg bekymrer meg ikke for mye om enda :)

Fikk også et smørbrød hos en pilot her om dagen, vet ikke om den var fra salgs-menyen eller crew-special (den var bare i plastikk, uten noe skrift eller innholdsfortegnelse), men den var kjempegod med ost, en form for kjøttpålegg, smakfullt smør og paprika.

Det där är crew-mat. För fin för passagerarna :eek:

Hej !!

Undrar hur de löser sina problem med maskinen egentligen??? :mad: Åkte med SAS den 14e aug å då fanns denna smörgås fortfarande kvar med samma text att de är kalkon på framsidan å i innehållsförteckningen står det kyckling!! Tycker inte allas att problemet är löst!! Kalkon å kyckling är inte samma sak... Om man ska vara riktigt ordentlig så är bägge en hönsart men inte samma

Det låter som om SAS har bytt catering till en kinesisk cateringfirma. :eek:
Kineser brukar inte vara petnoga med sådant. De säger 差不多了 (var inte så noga).

KRN-ARN i 3-radig Plus ikväll. Fullsatt flyg.
Blev en kalkonmacka, Ramlösa och kaffe.
Hade delat en flaska skumpa till middagen med tjejen innan, så det behövdes inget mer ikväll. :)

Har just gjort ARN-OSL i Plus med SK 861 - 2 rader och inte helt fullt.
Rad 1A-C var helt ledig så jag satte mig där.
Kalkonmacka alternativt Chevre bjöds idag. Till skillnad från inrikes igår, så var det här två mackor i paketet.
Som mousserande fanns Bernard-Massard Cuvée L'Ecusson.
Fick bli lite konjak till kaffet.

Plötsligt faller allt på plats! Jag förstår nu varför det enbart är smörgåsar på SAS numera. När jag jobbade i Norge fick jag frågan varje lunch, av samma norska arbetskamrater, varför jag åt varm lunch. När det går så bra med smörgåsar. De åt smörgås till frukost, till lunch och till middag. Som om det inte funnes något annat. Och nu ser jag att Norge är det enskilt viktigaste land för SAS, med tre gånger så stor passagerartrafik än näst största land. Så det är ju självklart! Smörgåsar åt folket! Eller vad säger våra norska vänner?
(...)Men, eftersom att jag är en data driven person har jag kollat upp fakta gällande SAS Gruppen. Där stämmer det att 57% av passagerartrafiken är inrikes eller inom Skandinavien. Det finns tyvärr inga siffror för Norden:
Visa bifogad bild 19022
Källa: SAS Group | Interactive Analysis

Plötsligt faller allt på plats! Jag förstår nu varför det enbart är smörgåsar på SAS numera. När jag jobbade i Norge fick jag frågan varje lunch, av samma norska arbetskamrater, varför jag åt varm lunch. När det går så bra med smörgåsar. De åt smörgås till frukost, till lunch och till middag. Som om det inte funnes något annat. Och nu ser jag att Norge är det enskilt viktigaste land för SAS, med tre gånger så stor passagerartrafik än näst största land. Så det är ju självklart! Smörgåsar åt folket! Eller vad säger våra norska vänner?

Så sant!
Dessutom föds dom ju upp med det. Alltså att äta smörgåsar i skolan till lunch.

Kör det här live någonstans uppe i luften på väg mellan OSL och AGP...

8 rader i Plus, 1DEF-raden för mig själv, 7 pax totalt i denna avdelning.
Så de har tagit väl till, förmodligen pga viktbalans. Inte allt för många ombord idag.

Kalkon/Chevremacka, wrap och kycklingsallad på menyn. Jag gick lös på kycklingen och visst, det känns lite som "äta här eller i påse", men det var rätt okej ändå.
Apropå sallad, det var ju nästan en halv djungel, och jag känner mig inte som en kaninfarmare, så mer grönt än så får det inte vara.
Blåbärsmuffins, kaffe, chokladbit o konjak följde på det.
Smuttar nu på min andra GT - Bombay Sapphire, lite chips till det.
Passerar just Madrid. Skål, gott folk!

Toppen