Senaste nytt

Buy Miles Alaska Air

SFO-JFK-LHR med AA i F är ju dock inte helt fel för 50k miles + 17.50$ (762 och 77W)
Ska nog köpa 50.000 miles. Kan vara bra att ha. Tack för tipset @charlesswe

Vänta till nya A321 kommer :) Första A319 är överlämnat men deras trans-cont på A321 ser väldigt trevligt ut, startar i januari:
American Airlines New Narrowbody Deliveries to Elevate the Flying Experience with More Comfort and Connectivity :: American Airlines Newsroom

Traveling Coast to Coast

When you travel between New York's JFK and Los Angeles International Airport, and between JFK and San Francisco International Airport, you'll appreciate that American plans to be the only carrier to offer you a three-class cabin, plus fully lie-flat First and Business Class seats including all-aisle access from every First Class seat on our Airbus A321 Transcontinental aircraft. The planes will also offer the option of up to six more inches of legroom with Main Cabin Extra seating. Want to travel on the new Airbus A321T? You can now book a seat between JFK and LAX for travel beginning January 7, 2014. Just look for "32B" listed as the aircraft type and be one of the first onboard.

New Planes | Plane Flights | American Airlines

Kanske du har mer tur med AA än BA?

Kanske du har mer tur med AA än BA?

Ha ha..
AA har jag inget emot. Räknar man med gamla kärror där blir man aldrig missnöjd.
BA är jag bara besviken på då dom likväl kunde betalt tillbaka den pyttesumman eller låtit mig boka om men nej då... vi tar hellre ett fåtal dollar och skiter i en kund var tydligen ett hetare alternativ. :)

Deras transcon ser helt klart trevlig ut ja. Har du planer på att testa den i Januari?

Ha ha..
AA har jag inget emot. Räknar man med gamla kärror där blir man aldrig missnöjd.
BA är jag bara besviken på då dom likväl kunde betalt tillbaka den pyttesumman eller låtit mig boka om men nej då... vi tar hellre ett fåtal dollar och skiter i en kund var tydligen ett hetare alternativ. :)

Deras transcon ser helt klart trevlig ut ja. Har du planer på att testa den i Januari?

Januari min vän är så långt i framtiden att det är svårt att veta :) Är lite nyfiken på UAs nya transcon. En möjlig test om jag köper Star dealen till SFO i F.

Tänk att man kan också boka YVR-JFK i CX F för 35k per enkel resa. Fast det är kanske
Billigare via Avios köp, jet inte heller hur mycket de bruka ta för den sträckan

Last edited:
Januari min vän är så långt i framtiden att det är svårt att veta :) Är lite nyfiken på UAs nya transcon. En möjlig test om jag köper Star dealen till SFO i F.

Du kan redan nu boka "billiga" First biljetter till SFO från Budapest. Med Lufthansa via Frankfurt går en biljett i A-klass för strax över 30K.

Last edited:
Du kan redan nu boka "billiga" First biljetter till SFO från Budapest. Med Lufthansa via Frankfurt går en biljett i A-klass för strax över 30K.

Varför åka till BUD när det kostar samma från Arlanda? Och det blir det överlägsna dotterbolaget Swiss som får mina F pengar framöver till USA om jag skall lägga ut sådär mycket pengar för en resa. Dock blir det LX8/9 via ORD eller LX14-17 via JFK för min del så jag undviker A340-300an, men kanske testar nya UA PS coast-to-coast.

Vad annat roligt kan man göra med Alaska Air? Hur är det med bränsletillägg?

Jag har tänkt att boka UA P.S. JFK-SFO alternativt SFO-JFK i december. Har inte bokat än pga jag inte vet datumen om jag ska vara i NYC före eller efter min SF-tripp. Verkar som det finns en del som är nöjda med den produkten dock.

SIN/CGK-HKG-TYO-HKG-SIN/CGK i CX F för 55k är nog bra värde (7700SEK för 16 timmar i F). De vill ha 44kSEK annars. Ouch.

Tänk kombo:n... USDM North Asia Award i F + det här...

Last edited:
Försökte köpa med en sprillans ny konto, fast fick "The Mileage Plan account you specified is not eligible to purchase miles.". Kan inte hitta någon notis på att kontot ska va minst X dagar gammalt som med USDM. Någon som vet?

Toppen