Hej.
En kompis till mig flög härom veckan TG 960 BKK-ARN(777-300ER) i businessclass.
Vid boarding...på sin väg genom premiumeco avdelningen påväg mot C-klass kabinen såg han till sin stora förvåning Statsminister Reinfeldt sitta i premium eco avdelningen.
Min vän och även jag är väldigt förvånad att inte Sveriges statsminister alltid reser i businessclass vid reguljära långa interkontentala flygresor. Själv tycker jag det borde vara en självklarhet.
Min vän är dussutom statligt anställd(FMV) ingenjör och tyckte det var bizzart att han flög i C medan statsministern åkte i premium economy.
När det gäller Eurobonus är policyn att de poäng som intjänas också ska användas i tjänsten.
Och lite OT: De som sätter upp dessa policies, har de någon aning om vad som krävs för att utnyttja poäng? Det är ju inte direkt så att det haglar med awardstolar...
Lite roligt syftningsfel - vad händer om man väljer att inte utnyttja poängen alls?
Och lite OT: De som sätter upp dessa policies, har de någon aning om vad som krävs för att utnyttja poäng? Det är ju inte direkt så att det haglar med awardstolar...
Ja det var nog lite bizzart att din kompis från FMV reste i C. Enligt FMV resepolicy tillåts inga resor i C klass. Det var väl tur då att statsministern inte kände igen honom.