Senaste nytt

EuroBonus 2 introduceras inom kort med Diamond status

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså, 100k är ju ingen übernivå direkt. Det är vad man behöver för M&M Senator vilket är samma nivå som EBG. Skulle vi förvänta oss några revolutionerande förbättringar, så borde de snarare ha lagt nivån på runt 200k. Då börjar det bli lite svårt att uppnå iaf.

Nu tror jag mest det kommer att bli en liten förbättring mot hur EBG ser ut idag och sedan kommer EBG-nivån att degraderas rätt fort.

Varför skulle EBG degraderas?
Känns inte helt rätt, snarare blir EBD som HON skulle jag tro. Dvs enbart fler fördelar hos det egna bolaget, samt att EBG behåller det som finns nu. Iaf hoppas jag det blir så.

Känns inte helt rätt, snarare blir EBD som HON skulle jag tro. Dvs enbart fler fördelar hos det egna bolaget, samt att EBG behåller det som finns nu. Iaf hoppas jag det blir så.

När du säger "som HON" antar jag du menar i formen att HON är MER än Senator. För det lär ju inte komma i närheten av HONs förmåner.

Jag tror EBG kommer att degraderas ganska snabbt eftersom det är på tok för enkelt att få det. Nu flyttas istället förmåner upp till EBD (som även det är lite för enkelt att uppnå) och därmed blir EBG ännu mindre värt.

Har svårt att se att det skulle tillkomma så mycket förmåner ens hos SAS. Om man tittar på vad Pandions får och vilka förmåner EBG har, så ser jag inte att det finns jättemycket utrymme för något mellanting. Tyvärr. Pandion är en ganska extrem servicenivå och det kommer SAS aldrig att ge ut i den utsträckning att man kan ha det som en EBD-nivå. Iaf inte på 100k.

Intjäningsmodellen är jag nyfiken på. Jag föredrar en 'steam-modell' som SAA har, med 6 år med 100K per år (på SAA!) som krav. Oavsett så är det i huvudsak på IC i C som dessa kort kan uppnås. De som ligger och petar inom Skandinavien och Europa hamnar i svallet...

Å andra sidan har SK ett alltför svagt IC-program så det lär inte bli aktuellt. Särskilt som det skulle utestänga Europa-gnetarna, i det som är SK's huvudsakliga flygprogram.

Last edited:

Haha SAS Diamond blir som M&MHON? Och sen vaknade du ur drömmen och insåg att som agehall skrev så är 100.000 poäng inget särskilt, bara som M&M SEN.

EDIT:
Både BA och LH har en modell för att hålla reda på hur viktiga en kund är för bolaget.

Last edited:
Man kan ju iaf få drömma om att bli HON på 100k/år. Då hade jag fixat HON på ett kvartal eller så på förra jobbet.

Känns fel att jämföra hur många poäng som krävs på SK mot LH. Som nämnts tidigare så är ju SK's IC utbud begränsat medans LH kan erbjuda sina M&M kunder ett starkt utbud av direkt rutter och annat. OM SK haft underlag för att tre dubbla IC utbudet och gjort det hade vi också sett högre krav för respektive status nivå. Sen måste de ju göra något för att erbjuda mer i EB och då tycker jag att detta är helt rätt för hur SK ser ut idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen