Senaste nytt

Intresse för att testa 30 minuter i Business Jet

Något OT, men hur gör man när man inte känner varandra ombord? Är det hela havet stormar och 7/12 pax får ståplats under natten eller hur hanterar man detta..?

Man kör sten-sax-påse och sju personer får hoppa fallskärm över Atlanten bara så att resterande fem kan ligga skönt i sängarna. Eller så bokar man planet för fem personer från början ;)
 

Senator

Moderator
Man kör sten-sax-påse och sju personer får hoppa fallskärm över Atlanten bara så att resterande fem kan ligga skönt i sängarna. Eller så bokar man planet för fem personer från början ;)

Fråga Traveller hur man gör, han är en j.... på att sista-minuten-boka ett privat flygplan gärna med argumentation som att a) det regnar här vi är, och b) vi måste handla en back öl, cyklop, en lokaltidning, käka en god hamburgare eller dyl.
 
Hakar gärna på!

Det låter inte alls särskilt dyrt för att få prova något som de flesta av oss aldrig kommer få möjlighet att uppleva.
Jag är absolut intresserad. Hoppas bara att det inte blir för tight innan den sista flighten till stockholm går (18:20).

Jag är gärna på!!

Klart intresserad. Ett möte nu på torsdag avgör om det går att pussla ihop.

Åker ju hellre med @Martin Björnström vid spakarna, men jag är gärna med på detta dyra glas Champagne.

Hur kan man tacka nej till detta när man redan har provat på att chartra ett plan på Curacao med traveller och senator

Jag är också intresserad av att haka på :)

/Christian

Jag är lite orolig för att råka ut för BJS, så jag är inte säker på att jag törs prova. Måste också få det godkänt hemma och det kan vara komplicerat efter sista tidens utflykter...


Bern
Jth
Holloman
Valley
Roger J
Sembl
Sunkan
Agehall
Rvarttinen
Martin Björnström

Då har vi en Challenger 604 bokad snart - vilken grej! :D
 
Jag är intresserad men eftersom jag saknar EBG / EBP så tror jag inte det är så stor sannolikhet att jag kommer med MD80 eventet. (Var väl uppåt 300 intresserade där?)

Men jag är på om jag blir en av de som får följa med på MD80 eventet hur som helst.
 
Last edited:

Resenären

Medlem
Jag är också intresserad men eftersom jag också saknar EBG / EBP så tror jag inte det är så stor sannolikhet att jag kommer med MD80 eventet.
Med tanke på det pris jag betalade, första gången i ett flygplan :eek: , då jag åkte rundtur över Stockholm från Bromma, så är detta 'jippo' klart prisvärt. Då fick man inte ens fotografera! Men som piloten påtalade, 'Ryssarna har bättre bilder än vad du kan ta', så tittade han bort med vi lät kameran ta massor, med likartade, bilder! 70-talsminnen...
 

agehall

Medlem
Hörni, bara för att ni saknar EBG/EBP så är det inte kört. BC001 kommer ju att ha ganska mycket plats och är man riktigt intresserad går det ju att flyga direkt till OSL för att vara med på detta. Jag har en känsla av att dessa platser kommer att vara mindre eftertraktade pga priset, så det är fullt möjligt att det finns plats. Dessutom, ifall intresset är stort så går det kanske att köra flera turer efter varandra...
 
Toppen